کشف حمام خصوصی و شبکه آب شهری؛ جزئيات مدفون شهر روم باستان افشا شد

Ancient Roman
Ancient Roman Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

باستان‌شناسان از طریق نقشه‌برداری با فناوری رادارهای زیرزمینی(GPR)، جزئیات جدیدی را از ساختمان‌های مدفون در شهری به جا مانده از تمدن روم باستان کشف کردند.

آگهی

باستان‌شناسان از طریق نقشه‌برداری با فناوری رادارهای زیرزمینی(GPR)، جزئیات جدیدی را از ساختمان‌های مدفون در شهری به جا مانده از تمدن روم باستان کشف کردند.

تیمی متشکل از محققان دانشگاه‌های کمبریج و گنت برای نخستین بار با استفاده از رادارهای زیرزمینی شهر تاریخی فالری نووی را نقشه برداری کردند؛ اقدامی که برای نخستین بار وجود یک حمام خصوصی، سالن تئاتر، چندین معبد و مغازه و یک بنای عمومی بزرگ را که تاکنون زیر خاک پنهان مانده بودند، اثبات کرد.

این نقشه برداری از وجود مسیری مخفی در حومه شهر پرده برداشت که به باور باستان شناسان با روش‌های حفاری موجود امکان دسترسی به آن وجود نداشت.

همچنین مشخص شد که فالری نووی دارای شبکه آب شهری بوده که از طریق لوله‌های حفر شده در امتداد خیابان‌ها و انشعاب‌های منتهی به خانه‌ها کار می‌کرده و امکان ساخت حمام اختصاصی در خانه‌ها را فراهم کرده بود.

این بررسی نشان می‌دهد که فالری نووی حدود ۳ هزار نفر جمعیت داشته و تاکنون وجود ۶۰ خانه مسکونی بزرگ در آن محرز شده است.

شهر فالری نووی واقع در ۵۰ کیلومتری شمال رم، پایتخت ایتالیا، ۲۴۱ سال پیش از میلاد مسیح تأسیس شده و سکونت در آن تا حدود هزار و ۳۰۰ سال پیش ادامه داشته است.

محققان امیدوارند با توسعه استفاده از فناوری جی‌پی‌آر بتوانند ضمن کاهش هزینه‌های تحقیقات باستان‌شناسی، سرعت کشف آثار تاریخی را افزایش دهند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کولوسئوم شهر رم بار دیگر صاحب یک میدان مسابقه می‌شود

کشف حمام قرن دوازدهمی از درون یک میخانه در شهر سویل اسپانیا

کشف تازه دانشمندان درباره قدیمی‌ترین تاتوی جهان روی بدن مرد یخی متعلق به ۵۳۰۰ سال پیش