گزارش کارشناسان پزشکی از مرگ مارادونا: او را به حال خود رها کرده بودند

ادای احترام هواداران دیگو مارادونا به او پس از مرگش
ادای احترام هواداران دیگو مارادونا به او پس از مرگش Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گروهی ۲۰ نفره از کارشناسان در گزارش خود اعضای تیم پزشکی دیگو مارادونا را متهم کرده‌اند که «نشانه‌هایی دال بر خطر مرگ» او را نادیده گرفتند.

آگهی

گزارش گروهی از کارشناسان درباره مرگ دیگو مارادونا، بازیکن و مربی پیشین تیم ملی فوتبال آرژانتین نشان می دهد که رسیدگی پزشکی به او «نامناسب» بوده است.

در این گزارش که روز جمعه منتشر شد آمده است که دیگو مارادونا از سوی تیم پزشکی اش «به حال خود رها شده بود». کارشناسان در ادامه افزوده اند که دیگو مارادونا با رسیدگی پزشکی «نامناسب، ناقص و غیرمحتاطانه» دوره احتضاری «طولانی» را تجربه کرد.

اعضای کمیسیون تحقیق پزشکی درباره این اسطوره فوتبال به درخواست دستگاه قضایی آرژانتین این گزارش ۷۰ صفحه ای را تهیه کرده اند. آنها در گزارش خود نتیجه گرفته اند که روند مرگ دیگو آرماندو مارادونا «دستکم ۱۲ ساعت» پیش از آنکه جسد او کشف شود آغاز شده بود.

در این گزارش تیم پزشکی دیگو مارادونا متهم شده است که «نشانه هایی دال بر خطر مرگ» او را نادیده گرفته بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

دادستانی آرژانتین پیش از این تحقیق درباره احتمال سهل انگاری در رسیدگی پزشکی به بازیکن شماره ۱۰ سابق تیم ملی فوتبال این کشور را آغاز کرده بود.

دیگو مارادونا که در سال ۱۹۸۶ با تیم ملی آرژانتین قهرمان جام جهانی فوتبال شده بود روز ۲۵ نوامبر (پنجم آذر) سال گذشته بر اثر «عارضه قلبی» در سن ۶۰ سالگی درگذشت. او هنگام مرگ در منزلش در بوئنوس آیرس تنها بود.

تحقیق قضایی درباره مرگ دیگو مارادونا به دنبال اظهارات دو تن از دختران او آغاز شد. دو دختر بازیکن سابق تیم ملی آرژانتین در سخنان خود جراح مغز و اعصاب پدرشان را مسئول وخامت حال او دانسته بودند.

کمیسیون تحقیق پزشکی متشکل از ۲۰ کارشناس در گزارش خود نتیجه گرفته است که اگر دیگو مارادونا در مرکزی «مناسب» بستری شده بود بخت بیشتری برای نجات از مرگ می داشت. دادستانی آرژانتین هفت نفر از تیم پزشکی رسیدگی به حال دیگو مارادونا را تحت پیگرد قضایی قرار داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وکیل سابق مارادونا نبرد حقوقی بر سر استفاده از نشان تجاری اسطوره آرژانتینی را باخت

تمام دارایی‌های دیه‌گو مارادونا به جز یک ویلا و یک خودرو در حراج به فروش رفت

ساعت مچی دزدیده شده مارادونا در هند پیدا شد