سالوینی در دادگاه؛ وزیر کشور پیشین ایتالیا به دلیل نپذیرفتن مهاجران «احتمالا» محاکمه می‌شود

ماتئو سالوینی
ماتئو سالوینی Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مخالفت سالوینی با پهلوگیری کشتی نجات مهاجران در سال ۲۰۱۹ میلادی باعث شد تا سرنشینان آن مدت ۱۹ روز در آب‌های مدیترانه سرگردان بمانند.

آگهی

یک قاضی در جزیره سیسیل ایتالیا روز شنبه رسیدگی به این موضوع را آغاز کرد که آیا باید ماتئو سالوینی، وزیر کشور پیشین ایتالیا را به دلیل مخالفت با پهلو گیری کشتی نجات اسپانیایی در یکی از بنادر این کشور در سال ۲۰۱۹ میلادی محاکمه کند یا خیر.

در آن زمان مخالفت سالوینی با پهلوگیری کشتی نجات آغوش باز «Open Arms» باعث شد تا سرنشینان مهاجر آن که از امواج دریا نجات یافته بودند، مدت ۱۹ روز در آبهای مدیترانه سرگردان بمانند.

تصمیم او حتی باعث شد تا برخی از مهاجران از سر ناامیدی خود را به دریا بیندازند. در نهایت ۸۳ مهاجر اجازه یافتند در بندر لامپدوزا از کشتی پیاده شوند.

ماتئو سالوینی، رهبر حزب راست افراطی «لیگا» که برای دادرسی مقدماتی در دادگاه پالرمو، اصلی‌ترین شهر سیسیل حاضر شده بود، در پیامی توییتری از تصمیم خود در اوت سال ۲۰۱۹ میلادی دفاع کرد و جلوگیری از پهلوگیری کشتی نجات «Open Arms» را اقدامی مطابق با قوانین ایتالیا با هدف «دفاع از امنیت و و عزت» کشور نامید.

دادستان‌های پالرمو می‌گویند که سالوینی با نگاه داشتن مهاجران برای ۱۹ روز در آب‌های مدیترانه، اقدام به «آدم ربایی» کرده است و لورنزو لانلی، قاضی دادگاه باید پس از برگزاری اولین جلسه استماع، درباره محاکمه سالوینی یا بایگانی این پرونده تصیم بگیرد.

سالوینی طی ژانویه ۲۰۱۸ تا سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی به عنوان وزیر کشور ایتالیا موضع سختگیرانه‌ای در قبال مهاجران داشت و معتقد بود پذیرش کشتی‌های نجات مهاجران تنها باعث می‌شود که قاچاقچیان مستقر در لیبی تشویق به فعالیت بیشتر شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سنای ایتالیا پرونده ماتئو سالوینی را به اتهام «ربودن مهاجران» به دادگاه فرستاد

جنجال در ایتالیا بر سر تعطیلی یک مدرسه برای عید فطر

ایلان ماسک خواستار فرزند‌آوری بیشتر شهروندان در کشورهای توسعه‌یافته شد