کارزار انتخاباتی بزرگترین حزب مخالف دولت با مطالبه خروج آلمان از اتحادیه اروپا آغاز بکار کرد

کنگره حزب آلترناتیو برای آلمان
کنگره حزب آلترناتیو برای آلمان Copyright Robert Michael/(c) dpa-Zentralbild
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حزب آلترناتیو برای آلمان، بزرگترین حزب مخالف دولت ائتلافی آلمان، یکی از مهم ترین مطالبات خود دکسیت و یا همان خروج آلمان از اتحادیه اروپا را مبنای کارزار انتخاباتی قرار دارد.

آگهی

اعضای بزرگترین حزب مخالف دولت آنگلا مرکل، آلترناتیو برای آلمان، به مانیفست جدید انتخاباتی رای داده اند. در این مانیفست که در کنگره سراسری این حزب راستگرای افراطی و مهاجرستیز به تصویب رسید، سه مطالبه اصلی دیده می شود: برداشتن محدودیت های قرنطینه، تصویب قوانین ضدمهاجرتی و «دکسیت» یا همان خروج آلمان از اتحادیه اروپا.

این حزب ۵ماه مانده به انتخابات سراسری آلمان شعار خود را « آلمان، اما عادی» قرارداده است.

سپتامبر آینده، ۷۰۰ نماینده بوندستاگ در انتخابات سراسری تعیین و در پی آن دولت جدید شناخته خواهد شد و آنگلا مرکل، محبوب ترین صدراعظم آلمان در چهاردهه اخیر پس از ۱۶ سال از قدرت کناره گیری خواهد کرد.

حزب آلترناتیو برای آلمان اولین بار در سال ۲۰۱۷ موفق شد بیش از ۱۳ درصد کرسی های پارلمان آلمان را از آن خود کند. اعضای این حزب مهاجرستیز هم اکنون ۹۶ کرسی پارلمان را در اختیار دارند و پس از دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات سومین فراکسیون اکثریت بوندستاگ را تشکیل می دهند. در دولت ائتلافی کنونی به جز اعضای حزب دموکرات مسیحی، سوسیال دموکرات ها هم حضور دارند.

خواست حزب آلترناتیو برای آلمان مبنی بر دکسیت، خروج آلمان از اتحادیه اروپا، می تواند زنگ خطری برای اتحادیه اروپا باشد. آلمان ابرقدرت اقتصادی اروپا و تاثیرگذارترین کشور در اتحادیه است. این کشور بنوعی سیاست های راهبردی اتحادیه را تبیین می کند و «دکسیت» برخلاف «برکسیت» می تواند پایانی برای اتحادیه اروپا باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیروزی دموکرات مسیحی‌ها در شرق آلمان؛ امیدها به صدراعظمی آرمین لاشت تقویت شد

«موفقیت چشمگیر» حزب راست افراطی «آلترناتیو برای آلمان» در انتخابات محلی

انحراف و واژگونی یک دستگاه اتوبوس در شرق آلمان دست کم ۵ کشته برجای گذاشت