لیگ قهرمانان اروپا؛ وقتی کمک داور از ستاره جدید دنیای فوتبال امضا می‌گیرد

ارلینگ هالند، ستاره نروژی تیم دورتموند
ارلینگ هالند، ستاره نروژی تیم دورتموند Copyright AP Photo
نگارش از Mehrdad Sadeghi با استفاده از  خبرگزاری فرانسه
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمک داور دیدار سه‌شنبه شب منچسترسیتی و دورتموند که در چارچوب دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد پس از پایان مسابقه از ارلینگ هالند، ستاره نروژی زردپوشان دورتموند امضا گرفت.

آگهی

ارلینگ هالند، مهاجم نروژی تیم دورتموند که بزرگترین باشگاه‌‌های اروپا به دنبال امضای قرارداد با او هستند سه‌شنبه شب در پایان دیدار تیمش با منچسترسیتی بنا به درخواست جالب و عجیب کمک داور مسابقه به وی امضا داد.

هالند که از او به عنوان ستاره و اعجوبه جدید دنیای فوتبال نام می‌برند پس از اتمام بازی در حالی که مسیر رختکن را طی می‌کرد با کمک داور رومانیایی مسابقه روبرو شده که از وی تقاضای امضا داشت.

ستاره نروژی زنبور‌ها در حالی به این درخواست پاسخ مثبت داد که دو باشگاه بزرگ لالیگا یعنی بارسلونا و رئال مادرید به شدت به دنبال امضای قرارداد با وی در فصل آینده هستند.

مهاجم ییست ساله تیم دورتمند در دیدار سه شنبه شب مقابل منچسترسیتی که با شکست ۲ به یک نماینده آلمان همراه شد برغم آنکه پایش به گلزنی باز نشد اما با پاسی دقیق به مارکو رویس، کاپیتان زردپوشان زمینه ساز به ثمر رسیدن تنها گل تیمش در این مسابقه شد.

پپ گواردیولا، سرمربی تیم منچسترسیتی با اظهار نظر در این خصوص گفت: «این ماجرا را به من گفتند، خودم شاهدش نبودم. اما شاید او (داوری که امضا گرفت) یکی از طرفداران هالند باشد.»

این در حالیست که برخی بازیکنان منچسترسیتی ضمن انتقاد از عملکرد تیم داوری در مسابقه سه‌شنبه شب اقدام کمک داور رومانیایی را برای گرفتن امضا از هالند مورد انتقاد قرار دادند و تاکید کردند که چنین حرکاتی به هیچ وجه مناسب شان و جایگاه داوران نیست، به خصوص اینکه مقابل دیگر بازیکنان صورت گیرد.

اکتاوین سووره، داور رومانیایی به همراه دیگر داور هموطنش، سباستین کولچسکو پیش‌تر قضاوت دیدار نیمه تمام هشتم دسامبر میان پاری سن ژرمن و باشاک شهیر ترکیه در چارچوب رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را برعهده داشت.

این مسابقه به دلیل استفاده سباستین کولچسکو، کمک داور جنجالی دیدار یاد شده از الفاظ نژادپرستانه علیه یک عضو سیاه پوست کادر فنی تیم باشاک شهیر نیمه کاره تمام شد.

یوفا آقای کولچسکو را به دلیل «رفتار نامناسب» تا پایان فصل از قضاوت محروم کرد و اوکتاوین سووره،‌ دیگر کمک داور این مسابقه جنجالی که سه شنبه شب از هالند امضا گرفت نیز از سوی یوفا به دلیل رفتار نامناسب توبیخ شد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بوریس جانسون سوپرلیگ اروپا را با «بمب قانونی» تهدید کرد

صعود سیتی و رئال به جمع ۴ تیم برتر اروپا؛ بازگشت پپ به نیمه نهایی

لیگ قهرمانان اروپا؛ بایرن در رم مغلوب لاتزیو شد، پاریس با درخشش امباپه حریف خود را شکست داد