بحران سلامت در فرانسه؛ افزایش انتقادها از ماکرون و احتمال تشدید محدودیت‌های اجتماعی

French President Emmanuel Macron speaks with staff in hospital
French President Emmanuel Macron speaks with staff in hospital Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یکی از راههای کنترل بحران موجود، تعطیلی مدارس برای محدود کردن گسترۀ شیوع آلودگی است و بر این اساس آن هیدالگو، شهردار پاریس پیشنهاد طولانی‌تر شدن تعطیلات مدارس برای دست‌کم یک ماه را داده‌ است؛ راه حلی که آقای ماکرون و وزیر آموزش فرانسه به آن به عنوان آخرین چاره می‌نگرند.

آگهی

بحران سلامت در فرانسه جدی تر شده است و امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور که سیاست هایش برای مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا با انتقادات زیادی روبروست، بامداد چهارشنبه بار دیگر «شورای دفاع از سلامت» را تشکیل داد تا برای خروج از وضعیت موجود چاره‌ای بجوید.

قرار است او چهارشنبه شب ساعت ۲۰ به وقت محلی، آخرین تصمیمات خود را برای مقابله با این همه‌گیری، به اطلاع مردم فرانسه برساند.

فردا پنج‌شنبه اول آوریل نیز قرار است ژان کاستکس، نخست‌وزیر فرانسه مقابل پارلمان درباره آخرین تحولات در «وضعیت سلامت» عمومی گزارش دهد.

فرانسه در حال حاضر چهارمین کشور دنیا با بیشترین شمار مبتلایان به ویروس کرونا است. تا کنون بیش از ۴ میلیون و ۵۸۵ هزار نفر در این کشور به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند و ۹۵ هزار و ۳۳۷ نفر از این بیماری جان باخته‌اند.

بنا بر گزارش مقامات بهداشتی این کشور، شمار بیماران در وضعیت حاد کووید۱۹ بیش از ظرفیت بیمارستان‌ها است. بیش از ۵ هزار نفر هم‌اکنون «تحت مراقبتهای ویژه» هستند و از هر ۱۰ تخت اختصاص یافته به بخش مراقبهای ویژه بیمارستان‌ها ۹ تخت اشغال شده است.

تیم‌های پزشکی همچنین احزاب منتقد دولت خواستار اجرای مقررات اجتماعی سختگیرانه‌تری برای مهار کرونا هستند؛ درخواستی که آقای ماکرون تا کنون در قبال آن مقاومت کرده است.

یکی از راههای کنترل بحران موجود، تعطیلی مدارس برای محدود کردن گسترۀ شیوع آلودگی است و بر این اساس برخی مقامات از جمله آن هیدالگو، شهردار پاریس پیشنهاد طولانی‌تر شدن تعطیلات مدارس برای دست‌کم یک ماه را داده‌اند؛ راه حلی که آقای ماکرون و ژان میشل بلانكر، وزیر آموزش این کشور به آن به عنوان آخرین چاره می‌نگرند.

خانم هیدالگو روز چهارشنبه با اشاره به وضعیت «بسیار جدی» سلامت عمومی و «بی نظمی‌های بزرگ» روی داده در نهادهای آموزشی به دلیل شیوع کرونا گفت: «هم اکنون حدود ۲۰ هزار دانش آموز سر کلاس‌ها نیستند؛ یا به دلیل اینکه بیمارند یا به این دلیل که کلاس‌ها تعطیل هستند.»

بنا بر گزارش اخیر پروفسور آنتوان فلاوت، مدیر انستیتوی سلامت جهانی در دانشگاه ژنو، مدارس در حال حاضر یکی از مهمترین مکان‌های انتشار آلودگی هستند که می‌توانند روزانه بیش از ۴۰ هزار نفر را در فرانسه آلوده کنند.

اما این مشکلات در حالی بر جامعه فرانسه حاکم است که مردم مخالف افزایش محدودیتهای اجتماعی هستند.

اکنون امانوئل ماکرون بیش از هر زمانی چشم انتظار دریافت محموله‌های بزرگ واکسن‌ ضد کووید است که قرار است در ماه آوریل تحویل داده شود تا با الگوبرداری از بریتانیا از فشارهای اجتماعی بکاهد.

کندی واکسیناسیون یکی از اصلی‌ترین انتقاد مخالفان رئیس جمهور فرانسه است که او را متهم به داشتن «رفتار غیرمسئولانه» می‌کنند و حتی معتقدند هیچ چشم اندازی برای حل این بحران ندارد.

تا کنون در فرانسه ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز در اولین مرحله واکسیناسیون عمومی و ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز در مرحله دوم تزریق شده است و دولت امیدوار است پس از دریافت محموله جدید و تسریع در واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال سن، واکسیناسیون معلمان را آغاز کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تزریق به دستان کوچک؛ تزریق آزمایشی واکسن کرونا به کودکان آغاز شد

نگرانی آلمان از موج سوم؛ توصیه فرانسه و از سرگیری واکسیناسیون با آسترازنکا در اروپا

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند