سازمان ملل متحد خواستار توقف هرگونه خشونت علیه آسیایی‌ها و آسیایی‌تبارها شد

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد
آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی تیراندازی در آتلانتا در ایالت جورجیا در آمریکا ۸ نفر از جمله ۶ زن آسیایی‌تبار کشته شدند.

آگهی

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار توقف همه‌ خشونت‌ها علیه آسیایی‌ها و آسیایی‌تبارها شد.

فرهان حق، معاون سخنگوی این سازمان اعلام کرد که دبیرکل این سازمان به شدت نگران هدف قرار دادن آسیایی‌ها در زمانه همه‌گیری ویروس کرونا در جهان است.

آقای حق گفت: «جهان شاهد حملات هولناک مرگبار، آزار و اذیت کلامی و جسمی، زورگویی در مدارس، تبعیض در محیط کار، نفرت پراکنی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و همچنین نفرت پراکنی توسط صاحبان قدرت بوده است.»

او در ادامه گفت که هم‌زمان در برخی کشورها با افزوده شدن پدیده زن‌ستیزی همراه با چاشنی نفرت، زنان آسیایی به طور خاص، هدف حمله قرار گرفته‌اند. از همین رو آقای حق خواستار توقف «همه این خشونت ها» شد.

بیانیه‌ معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد در پی تیراندازی در آتلانتا در ایالت جورجیا در آمریکا منتشر شده است که در جریان آن، ۸ نفر از جمله ۶ زن آسیایی‌تبار کشته شدند. تیراندازی در آتلانتای ایالت جورجیا روز سه شنبه گذشته در سه سالن ماساژ روی داد.

برخی ناظران اجتماعی از این قتل‌ها به عنوان فصل جدید و وحشتناک در تخفیف زنان آسیایی به «اشیای جنسی» یاد کرده‌اند. منابع خبری اعلام کرده‌اند که مهاجم به سالن های ماساژ مدعی شده که «اعتیاد جنسی» دارد.

با این حال خبرها از هدف حمله قرار گرفتن مردان آسیایی به دنبال کشف ویروس کرونا در شهر ووهان چین نیز حکایت دارد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

به گفته معاون سخنگوی سازمان ملل متحد، «هزاران حادثه‌ای که در طول یک سال گذشته روی داده است، باعث تداوم پدیده‌های عدم تحمل، کلیشه‌سازی‌، کلاهبرداری، بهره برداری و سوءاستفاده که از قرن‌ها پیش وجود داشته، شده است.

آقای حق گفت که دبیرکل سازمان ملل متحد حمایت کامل خود را از قربانیان و خانواده‌های آنان ابراز می‌دارد و با همه‌ کسانی که حقوق شان از طریق «نژادپرستی و حملات دیگر» خدشه دار شده است، اعلام همبستگی می‌کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

درخواست سازمان ملل: نگذارید قحطی یمن را ببلعد

آیا دختر حاکم دبی به گروگان گرفته شده است؟ سازمان ملل تحقیق می‌کند

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند