سالگرد همه‌گیری کرونا؛ ویروسی با منشاء نامشخص که تاکنون جان ۲.۶ میلیون نفر را گرفته

اسکن ریه یکی از مبتلایان به بیماری «کووید ۱۹»
اسکن ریه یکی از مبتلایان به بیماری «کووید ۱۹» Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنا به آمار رسمی ایران از نظر شمار قربانیان همه‌گیری ویروس کرونا در سطح جهان جایگاه یازدهم را به خود اختصاص داده است.

آگهی

همه گیری بیماری «کووید ۱۹» در سطح جهان در حالی روز پنجشنبه یک ساله می شود که تاکنون بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. 

سازمان جهانی بهداشت یک سال پیش در روز ۱۱ مارس (۲۱ اسفند) شیوع ویروس کرونا را یک همه گیری در سطح جهان (پاندمی) اعلام کرد. از آن زمان تاکنون بیش از ۱۱۸ میلیون مورد ابتلا به این ویروس در سطح جهان شناسایی شده است. از این تعداد حال بیش از ۹۴ میلیون نفر بهبود یافته است.

آمریکا در فهرست کشورهایی که بیشترین قربانی را بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» داشته اند در جایگاه نخست قرار گرفته است. تاکنون نزدیک به ۵۵۰ هزار نفر در ایالات متحده بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. پس از آمریکا کشورهای برزیل، مکزیک، هند، بریتانیا، ایتالیا، روسیه، فرانسه، آلمان و اسپانیا قرار دارند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بنا به آمار رسمی ایران از نظر شمار قربانیان همه گیری ویروس کرونا در سطح جهان جایگاه یازدهم را به خود اختصاص داده است. تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر در ایران بر اثر ابتلا به «کووید ۱۹» جان باخته اند. در بررسی آمارهای مرگ و میر و میزان ابتلا در کشورهای مختلف باید به این نکته توجه داشت که همه گیری ویروس کرونا به پایان نرسیده است و طی ماههای آینده امکان تغییر جایگاه کشورها در فهرست بیشترین میزان مرگ و میر وجود دارد.

به عنوان مثال آلمان اکنون در میان ۱۰ کشور با بیشترین میزان مرگ و میر قرار گرفته است اما در جریان موج اول شیوع کرونا در قاره اروپا از دیگر کشورها عملکرد بهتری داشت و آمار مرگ و میر در این کشور پایین تر از دیگر کشورهای اروپایی بود. 

سازمان جهانی بهداشت در حالی روز ۱۱ مارس سال گذشته شیوع کرونا را یک همه گیری در سطح جهان اعلام کرد که از عملکرد این سازمان طی یک سال گذشته انتقاد زیادی شده است. این نهاد در ماههای اولیه همه گیری ویروس کرونا در توصیه نامه های خود اعلام می کرد که استفاده عمومی از ماسک الزامی نیست. سازمان جهانی بهداشت با وجود اعزام هیاتی تحقیقی به چین هنوز نتوانسته است به طور دقیق منشاء شیوع ویروس کرونا را مشخص کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بیش از یک میلیارد انسان در معرض «همه‌گیری» چاقی قرار دارند

نتیجه یک پژوهش علمی: واکسن کووید تأثیری کوتاه مدت بر عادت ماهیانه زنان دارد

«درک 'وضعیت جهنمی' غزه آسان نیست»؛ دیوان لاهه رای خود را صادر می‌کند