دیوان داوری ورزش تعلیق دائم فدراسیون جودوی ایران لغو کرد

سعید ملایی در رقابت‌های جایزه بزرگ ۲۰۱۹ ژاپن
سعید ملایی در رقابت‌های جایزه بزرگ ۲۰۱۹ ژاپن Copyright Tatan Syuflana/Copyright 2018 The Associated Press. All rights reserved.
Copyright Tatan Syuflana/Copyright 2018 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز فارسی با استفاده از  AFP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«با آنکه فدراسیون جودوی ایران با نقض جدی مقررات فدراسیون بین‌المللی جودو مستحق مجازات است اما تعلیق دائم و بدون محدودیت زمانی، هیچ مبنای قانونی در مقررات این فدراسیون ندارد.»

آگهی

دیوان داوری ورزش روز دوشنبه با صدور رایی تعلیق دائم ایران از سوی فدراسیون بین‌المللی جودو را لغو کرد.

در رای این مرجع قضایی ویژه آمده است با آنکه فدراسیون جودوی ایران با نقض جدی مقررات فدراسیون بین‌المللی جودو مستحق مجازات است اما تعلیق دائم و بدون محدودیت زمانی، هیچ مبنای قانونی در مقررات این فدراسیون ندارد.

فدراسیون بین‌المللی جودو در اکتبر سال ۲۰۱۹ حکم تعلیق جودوی ایران را که پیشتر به دلیل تحت فشار قرار دادن ورزشکاران ایرانی برای عدم رویارویی با حریفان اسرائیلی صادر شده بود، قطعی کرد.

تعلیق فدراسیون جودوی ایران پس از جنجال مسابقه نیمه نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان در دسته منهای ۸۱ کیلوگرم رقم خورد؛ زمانی که سعید ملایی، ورزشکار ایرانی و دارنده عنوان قهرمانی جهان برای رو در رو نشدن با ساگی موکی، جودوکار اسرائیلی در مبارزه پایانی، در مسابقه نیمه نهایی با حریف بلژیکی شکست خورد و سپس در مصاحبه ای اعلام کرد که از سوی مقامات ورزش ایران برای عدم رویارویی با ورزشکار اسرائیلی تحت فشار بوده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

آقای ملایی پس از پناهندگی در آلمان زیر پرچم مغولستان در رقابت‌های بین‌المللی شرکت می‌کند.

فدراسیون بین‌المللی جودو در حکم خود ایران را به نقض اصل «احترام به روحیه المپیک»، اصل بی‌طرفی سیاسی و جهان‌گرایی و دستکاری نتایج رقابت‌ها متهم کرده بود.

رای دیوان داوری ورزش در آستانه رقابت‌های به تاخیر افتاده المپیک توکیو می‌تواند کاروان ورزشی ایران را به کسب مدال امیدوار کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو؛ توما نیکیفورفِ بلژیکی ستاره روز پایانی گرند اسلم تاشکند شد

جودو؛ چهار طلای دیگر برای ژاپن و رتبه هفتم سعید ملایی در گرند اسلم اوساکا

همکلاسی سابق پوتین به ریاست دیوان عالی روسیه رسید