جودو؛ توما نیکیفورفِ بلژیکی ستاره روز پایانی گرند اسلم تاشکند شد

 جودو؛ توما نیکیفورفِ بلژیکی ستاره روز پایانی گرند اسلم تاشکند شد
Copyright from Euronews video
Copyright from Euronews video
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ژاپن در این تورنمنت با کسب ۹ مدال طلا ۱ نقره و ۱ برنز در صدر جدول مدال ها قرار گرفت و ازبکستان، کشور میزبان با ۲ نقره و ۴ برنز مکان ششم را از آن خود کرد.

آگهی

برگزیدگان اوزان سنگین مسابقات گرند اسلم جودو در تاشکند روز یکشنبه هفتم مارس معرفی شدند و مورد تشویق تماشاگران حاضر در سالن قرار گرفتند.

بهترین جودوکار مرد

عنوان بهترین ورزشکار مرد روز پایانی این مسابقات به توما نیکیفورف از بلژیک تعلق گرفت که با درخشش فوق العاده در مبارزات وزن منهای ۱۰۰ کیلوگرم برای نخستین بار مدال طلای یک تورنمنت گرند اسلم را به گردن انداخت.

جودوکار بلژیکی در فینال این وزن، بوریس گئورگیف حریفی از بلغارستان را با دو امتیاز وازاری از پیش رو برداشت و بر سکوی نخست قرار گرفت.

نیکیفورف پس از دریافت مدال طلای خود از دستان نایب رئیس اتحادیه جهانی کشتی احساسش را اینگونه بیان کرد: «مادرم از این موفقیت بسیار خوشحال است و احتمالا از شوق اشک می ریزد؛ خانواده ام به خوبی می دانند که من چقدر برای این مدال زحمت کشیدم و می دانم که از خودم خوشحال تر هستند. همچنین خوشحالم که می توانم این مدال را به دختر کوچکم تقدیم کنم.»

بهترین جودوکار زن

مدال طلای مبارزات وزن منهای ۷۸ کیلوگرم زنان را مامی اومکی از ژاپن به گردن انداخت.

جودکار ژاپنی در فینال این وزن، کارلا پرودان، حریفی از کرواسی را با اجرای فن «هارائی گوشی» و امتیاز ایپون از پیش رو برداشت تا ضمن کسب نهمین مدال طلا در تورنمنت های بین المللی عنوان بهترین ورزشکار زن روز پایانی را نیز از آن خود کند.

اومکی پس از دریافت مدال از دستان رئیس فدراسیون جهانی تک‌بال گفت: «برای ما جودوکارها تاتامی میدان اصلی مبارزه است و همینجا است که می توانیم بدرخشیم و خودی نشان دهیم. خیلی خوشحالم که بار دیگر به مسابقات بازگشتم و در این تورنمنت به مدال طلا دست یافتم.»

ژاپن طلای سنگین ترین وزن های بخش مردان و زنان را تصاحب کرد

آکیرا سونه، جودوکار سنگین وزن ژاپنی موفق شد در مبارزات دسته به اضافه ۷۸ کیلوگرم زنان با غلبه بر بئاتریس سوزای برزیلی صاحب گردن آویز طلا شود. او مدال خود را از دستان دبیر کل کمیته المپیک ازبکستان دریافت کرد.

مدال طلای سنگین ترین وزن بخش مردان نیز به یک ورزشکار ژاپنی تعلق گرفت. کوکورو کاگرا در مبارزه نهایی وزن به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم سانگمین کیم از کره جنوبی را با امتیاز وازاری شکست داد و صاحب گردن آویز طلا شد.

طلای وزن ۹۰ کیلوگرم هم به ژاپن رسید

کنتا ناگاساوا، دیگر جودوکار تیم ملی ژاپن در مبارزات وزن منهای ۹۰ کیلوگرم درخشان ظاهر شد و با امتیاز وازاری از سد حریفی از کشور میزبان گذشت.

مدال های برگزیدگان این وزن را رئیس فدراسیون جودوی ازبکستان به گردن نفرات اول تا سوم انداخت.

ژاپن در این تورنمنت با کسب ۹ مدال طلا ۱ نقره و ۱ برنز در صدر جدول مدال ها قرار گرفت و ازبکستان، کشور میزبان با ۲ نقره و ۴ برنز مکان ششم را از آن خود کرد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو؛ گرجستان با حفظ صدر جدول مدال‌ها گرند اسلم تفلیس را به پایان برد

دیوان داوری ورزش تعلیق دائم فدراسیون جودوی ایران لغو کرد

کوراش: تبدیل کُشتی مردمی و باستانی به یک رشته ورزشی مدرن