کووید در ایران؛ «با گسترش کرونای انگلیسی کنترل ویروس به سخت‌ترین مرحله رسیده»

AP Photo
AP Photo Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقام‌های بهداشتی ایران می‌گویند کنترل ویروس کرونا به مراحل سختی رسیده و گسترش نگران کننده گونه انگلیسی این ویروس مرگبار بر میزان نگرانی‌ها افزوده است.

آگهی

وزارت بهداشت ایران به مردم هشدار داد با توجه به چرخش فراوان ویروس کرونای جهش‌یافته انگلیسی، مدیریت بیماری کووید-۱۹ به سخت‌ترین دوران خود رسیده است.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز یکشنبه ۲۶ بهمن اعلام کرد ۶۲ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. به این ترتیب تعداد کل کسانی که در ایران بر اثر آلودگی به ویروس کرونا فوت‌کرده‌اند به ۵۸ هزار و ۹۴۵ رسید.

این در حالیست که سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران هشدار داد که «ویروس کرونای انگلیسی در کل کشور چرخیده و روزهای سختی در انتظار مردم» است. آقای نمکی با اشاره به اینکه موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا جهش یافته در میان افرادی دیده شده که از کشور هم خارج نشده‌اند افزود: «این نشان می‌دهد یک زنگ خطر جدی برای مدیریت کرونا در ایران به صدا در آمده است.»

از سوی دیگر مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی ایران روز یکشنبه اعلام کرد بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها در ایران در حال پر شدن است و ظرفیت خالی چندانی باقی نمانده است.

این در حالیست که وزیر بهداشت ایران با ابراز نگرانی از گسترش گونه جهش یافته ویروس کرونا در کشور اعلام کرد در آستانه «خیز چهارم بیماری کرونا هستیم.»

نمکی با اشاره به اینکه حتی کسانی که جواب تست آنها منفی بوده ممکن است به ویروس کرونا آلوده باشند افزود: «تنها راه ما افزایش تعداد تست‌ها است. هم تست‌های سریع و هم پی‌سی‌آر هر دو را باید به تعداد زیاد افزایش دهیم. حتی اگر بیماری علائم داشت اما جواب تست او منفی بود باید باز هم تست بدهد و نتایج از طرف آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها برای سه مرکز دانشکده بهداشت، انستیتو پاستور و معاونت تحقیقات و فناوری فرستاده شود تا اثرات این گونه جهش یافته بهتر مورد بررسی قرار گیرد.»

در هفته‌های اخیر گسترش گونه جهش یافته ویروس کرونا در آفریقای جنوبی و بریتانیا نگرانی‌ها در خصوص مقابله و کنترل بیماری مرگبار کووید -۱۹ را در جهان افزایش داده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کارزار واکسیناسیون کرونا در افغانستان رسما آغاز شد

کرونا در ایران؛ افزایش شمار قربانیان به بیش از ۵۶ هزار نفر، انجام تست رایگان در متروی تهران

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران از مرز یک میلیون نفر گذشت