اوکراین استفاده از واکسن روسی کرونا را ممنوع کرد

واکسن روسی کرونا
واکسن روسی کرونا Copyright آسیوشیتد پرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اوکراین ۱/۹ میلیون دُز از واکسن کرونای «سینوواک» ساخت چین را خریداری کرده، و بناست به‌زودی‌ تا ۳/۷ میلیون دز از واکسن آسترازنکای ساخت آکسفورد را نیز خریداری کند.

آگهی

دولت اوکراین استفاده از واکسن کرونای «اسپوتنیک وی» ساخت روسیه را برای شهروندان خود ممنوع اعلام کرد. تصمیم اخیر اوکراین روز پنج شنبه در سایت رسمی دولت این کشور قرار گرفت.

اوکراین جزو کشورهایی است که به طرح کوواکس پیوسته و هرگونه خرید و آزمایش واکسن علیه بیماری کووید-۱۹ در این کشور مطابق با همین توافق‌نامه انجام می‌شود.

همچنین در بیانیهٔ دولت اوکراین آمده است برآورد خطر و میزان کارایی واکسن‌های کووید-۱۹ تنها از سوی مرکز تخصصی وزرات بهداشت کشور صورت خواهد گرفت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

اوکراین ۳۰ دسامبر-۱۰ دی‌ماه، ۱/۹ میلیون دُز از واکسن کرونای «سینوواک» ساخت چین را خریداری کرده و بناست تا ۱۵ فوریه-۲۸ بهمن‌‌ماه حداقل ۲/۲ و حداکثر ۳/۷ میلیون دز از واکسن آسترازنکای ساخت آکسفورد را نیز خریداری کند، همچنین برنامهٔ واکسیناسیون این کشور نیز از همین روز با واکسیناسیون کادر درمان آغاز خواهد شد.

دولت اوکراین برنامه دارد در سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ دست‌کم ۵۰ درصد از شهروندانش را که شامل ۲۰ میلیون نفر می‌شوند در برابر ویروس کرونا واکسینه کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روسیه: اوکراین و غربی‌ها نگران جابه‌جایی نیروهای ما در مرزهای شرق اوکراین نباشند

شورای امنیت سازمان ملل دسترسی به واکسن کرونا را در سطح جهان بررسی می‌کند

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند