حمله حوثی‌ها به عربستان؛ یک هواپیمای غیرنظامی آتش گرفت

تصویر آرشیوی از  حمله سال ۲۰۱۹ حوثی‌ها به فرودگاه ابها
تصویر آرشیوی از حمله سال ۲۰۱۹ حوثی‌ها به فرودگاه ابها Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این خبر در حالی منتشر می‌شود که سخنگوی نیروهای ائتلاف تحت رهبری ریاض ساعاتی پیش اعلام کرده بود که دو فروند پهپاد انفجاری متعلق به حوثی‌ها پس از ورود به آسمان عربستان رهگیری و منهدم شدند.

آگهی

فرماندهی ائتلاف نظامی تحت رهبری ریاض روز چهارشنبه اعلام کرد که شبه نظامیان حوثی فرودگاه بین‌المللی ابها در جنوب عربستان را هدف قرار داده‌اند.

این خبر که رسانه‌ها و خبرگزاری‌های بین‌المللی نیز آنرا به شکل گسترده پوشش داده‌‌اند به صورت رسمی از سوی تلویزیون دولتی عربستان سعودی پخش شد.

ساعاتی پس از رسانه‌ای شدن این حمله حوثی‌ها مسئولیت آنرا برعهده گرفتند. سخنگوی جنبش انصارالله در یمن با تایید حمله انجام شده از سوی شبه‌نظامیان حوثی به فرودگاهی در خاک عربستان تصریح کرد که در جریان این عملیات به «یک هدف نظامی» حمله شده است.

شبکه تلویزیونی الاخباریه دقایقی پیش به نقل از فرماندهی نیروهای ائتلاف اعلام کرد بود که اقدامات لازم برای محافظت از غیرنظامیان اتخاذ خواهد شد و شبه نظامیان حوثی باید مطابق با قوانین بین‌المللی پاسخگوی این حمله باشند.

فرانس پرس با استناد به تلویزیون عربستان اعلام کرد که در جریان حمله حوثی‌ها که مشخص نیست با موشک یا پهپاد صورت گرفته یک فروند هواپیمای غیرنظامی در محوطه فرودگاه ابها آتش گرفت اما با دخالت فوری ماموران امدادی آتش به سرعت مهار شد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که سخنگوی نیروهای ائتلاف تحت رهبری ریاض ساعاتی پیش اعلام کرده بود که دو فروند پهپاد انفجاری متعلق به حوثی‌ها پس از ورود به آسمان عربستان رهگیری و منهدم شدند.

حمله روز چهارشنبه به فرودگاه ابها آنطور که رسانه‌های عربستانی اعلام کرده‌اند از سوی برخی متحدان ریاض از جمله مصر و نیز سازمان همکاری اسلامی محکوم شده است.

حوثی‌های یمن پس از سال ۲۰۱۵، زمان آغاز مداخله مستقیم و آشکار نیروهای ائتلاف تحت رهبری ریاض در جنگ داخلی یمن بارها با موشک و پهپاد به اهدافی در خاک عربستان حمله کرده و مسئولیت آنرا بر عهده گرفته‌اند.

حمله به تاسیسات نفتی آرامکو از جمله مهم‌ترین عملیات برون مرزی حوثی‌ها برای پاسخگویی به حملات نیروهای ائتلاف بود که ضم به جا گذاشتن خسارات عمده تولید نفت عربستان را نیز برای مدتی محدود به نصف کاهش داد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نماز شکر حوثی‌ها در کنار پهپاد سرنگون شده عربستان

نیروهای ائتلاف مدعی انهدام شش پهپاد حوثی‌های یمن شدند

سازمان دختر شایسته جهان ادعای شرکت نماینده عربستان در رقابت‌های امسال را تکذیب کرد