همه افراد بالای ۵۰ سال در بریتانیا تا ماه مه در مقابل کرونا واکسینه می‌شوند

Jack Hill
Jack Hill Copyright A¨P
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بریتانیا روز پنج‌شنبه طرحی ضربتی برای واکسینه کردن یازده میلیون شهروند خود را آغاز کرد و این کارزار قرار است تا پانزدهم فوریه برای واکسیناسیون پانزده میلیون نفر ادامه یابد.

آگهی

دولت بریتانیا از مسئولان و نهادهای بهداشتی این کشور خواسته به هر طریق ممکن کلیه افراد بالای ۵۰ سال را تا ماه مه واکسینه کنند.

این در حالیست که وزرای کابینه جانسون پیش‌تر با طرح خواسته‌ای «بلندپروازنه» نسبت به واکسینه شدن اعضای ۹ گروه نخست تعیین شده برای اولویت اول تا بهار آینده ابراز امیدواری کرده بودند.

بریتانیا روز پنج‌شنبه طرحی ضربتی برای واکسینه کردن یازده میلیون شهروند خود را آغاز کرد و این کارزار قرار است تا پانزدهم فوریه برای واکسیناسیون پانزده میلیون نفر ادامه یابد.

مت هنکوک، وزیر بهداشت بریتانیا روز جمعه اعلام کرد که برای رسیدن به هدف تعیین شده جهت واکسینه کردن کلیه افراد بالای پنجاه سال تا ماه مه باید خیلی از امور به درستی پیش بروند؛ وی در این خصوص به ویژه به مسئله ذخیره موجود و نیز تامین میزان مورد نیاز واکسن اشاره کرد.

وی در عین حال یادآور شد که دولت برای واکسینه کردن چهار گروه نخست اولویت‌دار به خصوص افراد بالای ۷۰ سال، کادر درمان و بهداشت که در خط مقدم مبارزه با کووید هستند و نیز افراد آسیب پذیر و دارای بیماری‌های زمینه‌‌ای تا اواسط ماه جاری مشکل خاصی ندارد.

در میان ۹ گروه اولویت‌دار برای دریافت واکسن که توسط کمیته مشترک واکسیناسیون و تقویت ایمنی مشخص شده‌اند، افراد ۱۶ تا ۶۴ سال با سابقه بیماری‌های خاص و زمینه‌ای نیز جای گرفته‌اند.

وزیر بهداشت بریتانیا در ادامه ضمن توصیه مجدد به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و هشدار نسبت به اشباع شدن بیمارستان‌ها و تحت فشار قرار گرفتن بخش‌های ارائه دهنده خدمات درمانی تاکید کرد که هنوز برای گفتن اینکه چه زمانی محدودیت‌ها برداشته خواهد شد خیلی زود است.

این در حالیست که مارک هارپر، رئيس گروه موسوم به «کووید ریکاوری» در بریتانیا که از نمایندگان محافظه‌کارِ موافق با کاهش محدودیت‌ها تشکیل شده، ادامه یافتن محدودیت‌ها پس از واکسینه شدن افراد بالای ۵۰ سال را غیرقابل توجیه اعلام کرده است.

مقامات بهداشتی بریتانیا روز جمعه اعلام کردند که طی بیست و چهار ساعت گذشته ۱ هزار و ۱۴ نفر دیگر از شهروندان این کشور بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست دادند؛ با این احتساب شمار کل قربانیان ویروس کرونا در بریتانیا به ۱۱۱ هزار و ۲۶۴ نفر افزایش یافته است.

بر این اساس همچنین اعلام شد که ۱۹ هزار و ۱۱۴ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید۱۹ طی بیست و چهار ساعت گذشته در بریتانیا شناسایی شده است.

شمار افرادی که در دوره زمانی یاد شده نخستین دوز واکسن کرونا را دریافت کردند ۴۸۰ هزار و ۵۶۰ نفر عنوان شده و تعداد کل این افراد در سراسر بریتانیا تا کنون به ۱ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۴۷ نفر رسیده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نتیجه اولیه یک پژوهش: بهبودیافتگان از کرونا در برابر جهش ویروس ایمن نیستند

حزب کمونیست فرانسه: فرمول واکسن کرونا را به همه جهان بدهید

افشاگری مشاور نخست‌وزیر سابق بریتانیا: جانسون برای مدیریت بحران کرونا به دنبال سشوار و گربه مرده بود