رویترز: نظامیان خارجی بر خلاف توافق دولت ترامپ و طالبان در افغانستان می‌مانند

نیروهای بریتانیایی تحت فرماندهی ناتو در افغانستان
نیروهای بریتانیایی تحت فرماندهی ناتو در افغانستان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

چهار مقام ارشد ناتو به رویترز گفتند که نیروهای بین‌المللی مستقر در افغانستان قصد دارند پس از اتمام مهلت ماه مه که در توافق طالبان با ایالات متحده تعیین شده در افغانستان بمانند.

آگهی

چهار مقام ارشد ناتو به رویترز گفتند که نیروهای بین‌المللی مستقر در افغانستان قصد دارند پس از اتمام مهلت ماه مه که در توافق طالبان با ایالات متحده تعیین شده در افغانستان بمانند؛ تصمیمی که می‌تواند تنش‌ها با گروه طالبان را که خواستار خروج نظامیان خارجی است، تشدید کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقام‌های ارشد ناتو گزارش داده که متحدان ناتو تا پایان آوریل هیچ‌گونه عقب‌نشینی‌ای از افغانستان نخواهند داشت چرا که با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا، استراتژی خروج «عجولانه» نیروهای نظامی بین‌المللی، با توجه به برآورده نشدن شرایط لازم، مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا ، اوایل سال گذشته میلادی توافق‌نامه‌ای را با گروه طالبان امضا کرد و بر پایه آن، خواستار خروج تمامی نیروهای خارجی مستقر در افغانستان تا ماه مه سال ۲۰۲۱ شد. در مقابل طالبان متعهد شده بود تا سطح خشونت‌ها را در افغانستان کاهش دهد؛ وعده‌ای که به اعتقاد دولت این کشور، اتحادیه اروپا، ناتو و آمریکا تا کنون محقق نشده است.

منابع ناتو گفته‌اند که موعد خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان در حال بررسی است و احتمالاً موضوع اصلی جلسه ناتو در ماه فوریه خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مخالفت با «امارت اسلامی» در پایان نشست مسکو؛ کابل استقبال کرد، طالبان غیرقابل‌قبول خواند

تیراندازی و انفجار در کابل کشته و مجروح بر جای گذاشت

اخراج نماینده حامی ترامپ از دو کمیته مجلس نمایندگان آمریکا