سیاست دولت جو بایدن در مناقشه فلسطین-اسرائیل راه‌حل تشکیل «دو کشور» است

عکس آرشیوی از کرانه باختری رود اردن
عکس آرشیوی از کرانه باختری رود اردن Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

معاون سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد همچنین تاکید کرد که دولت بایدن به حمایت از عادی سازی روابط دیگر کشورها با اسرائیل ادامه خواهد داد اما در عین حال این مسئله را جایگزینی برای برقراری صلح میان فلسطین و اسرائیل نمی‌داند.

آگهی

معاون سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد روز سه شنبه بر سیاست دولت جدید کشورش مبنی بر حمایت از راه حل تشکیل دو کشور در مناقشه فلسطین-اسرائیل تاکید کرد.

ریچارد میلز در این خصوص تصریح کرد که سیاست جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده در این خصوص بر حمایت از راه حل مورد توافق دو طرف برای تشکیل دو کشور استوار است؛ به نحوی که بر اساس آن اسرائیل در صلح و امنیت کامل در کنار یک کشور مستقل و پایدار فلسطینی قرار گیرد.

وی در ادامه یادآور شد که دولت بایدن در تلاش است تا کمک‌ به نهاد‌های فلسطینی را بار دیگر احیا کند و تدابیری جهت بازگشایی دفاتر دیپلماتیک بسته شده در دوره ریاست ترامپ در پیش گیرد.

معاون سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد همچنین تاکید کرد که دولت بایدن به حمایت از تلاش‌های صورت گرفته برای عادی سازی روابط دیگر کشورها با اسرائیل ادامه خواهد داد اما در عین حال این مسئله را جایگزینی برای برقراری صلح میان فلسطین و اسرائیل نمی‌داند.

پیشنهاد مسکو برای برپایی یک کنفرانس بین‌المللی

از سوی دیگر روسیه برای بررسی ابعاد تازه مناقشه فلسطین-اسرائیل و خارج ساختن بن بست فرایند صلح در این مناقشه بر پیشنهاد برگزاری کنفرانسی بین‌المللی در سطح وزرا در ماه‌های آینده تاکید کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه ضمن اشاره به این پیشنهاد که نخستین بار سپتامبر گذشته از سوی محمود عباس، رئیس تشکیلات فلسطینی مطرح شده بود از سازمان ملل متحد خواست تا زمینه تحقق برپایی چنین نشستی را با مشارکت وزرای خارجه دوازده کشور عضو در بهار یا تابستان اینده فراهم کند.

آقای لاوروف که در جریان یک نشست مجازی شورای امنیت با موضوع خاورمیانه سخن می‌گفت این نکته را یادآوری کرد که کشورش پیشنهاد محمود عباس برای برپایی کنفرانسی بین‌المللی در اویل سال ۲۰۲۱ جهت راه‌اندازی مجدد فرایند صلح را پیش‌تر تصویب کرده بود.

به گفته آقای لاوروف، روسیه پیشنهاد کرده که چنین کنفرانسی بهار یا تابستان آینده در سطح وزیران و با مشارکت کشورش، ایالات متحده آمریکا، سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا به عنوان ارکان چهارگانه تلاش‌های میانجی‌گرانه در خاورمیانه برپا شود.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین از مصر، اردن، امارات عربی متحده و بحرین به عنوان چهار کشور عربی نام برد که به پیشنهاد وی لازم است وزرای آنها به همراه نمایندگانی از اسرائیل و فلسطین در این کنفرانس شرکت کنند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاخ سفید: بایدن روابط آمریکا با عربستان را از طریق ملک سلمان دنبال می‌کند

ایالات متحده به ایران درباره حمله تلافی‌جویانه به نیروهای آمریکایی هشدار داد

روسیه و چین قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای آتش‌بس در غزه را در شورای امنیت سازمان ملل وتو کردند