پوستر تهدیدآمیز علیه ترامپ؛ توئیتر حساب کاربری منتسب به سایت خامنه‌ای را تعلیق کرد

بخشی از پوستر تهدیدآمیز پایگاه اینترنتی رهبر ایران علیه دونالد ترامپ
بخشی از پوستر تهدیدآمیز پایگاه اینترنتی رهبر ایران علیه دونالد ترامپ Copyright Khamenei.ir
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این حساب کاربری شامگاه پنجشنبه پوستری تهدیدآمیز علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا منتشر کرده بود. این پوستر که همچنان در پایگاه اینترنتی علی خامنه‌ای در دسترس است فردی با ظاهری مشابه دونالد ترامپ را زیر سایه یک پهپاد در یک زمین گلف نشان می‌دهد.

آگهی

شبکه اجتماعی توئیتر روز جمعه حساب کاربری منتسب به پایگاه اینترنتی علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران را تعلیق کرد.

این حساب کاربری شامگاه پنجشنبه پوستری تهدیدآمیز علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا منتشر کرده بود. این پوستر که همچنان در پایگاه اینترنتی علی خامنه ای در دسترس است فردی با ظاهری مشابه دونالد ترامپ را زیر سایه یک پهپاد در یک زمین گلف نشان می دهد. در بالای این پوستر جمله «انتقام حتمی است» از رهبر ایران نقش بسته است.

شرکت توئیتر در حالی حساب کاربری منتسب به پایگاه اینترنتی علی خامنه ای را تعلیق کرده که حساب های رسمی او به زبان های مختلف از جمله فارسی و انگلیسی همچنان در دسترس است. حساب های کاربری متعلق به شخص رهبر ایران پوستر تهدیدآمیز علیه دونالد ترامپ را به طور جداگانه منتشر نکرده بودند اما یکی از این حساب‌ها اقدام به بازنشر آن کرده بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

یکی از مسئولان شبکه اجتماعی توییتر به رویترز گفت که انتشار این پوستر قوانین توییتر را نقض کرده است.

با این حال این شبکه اجتماعی تاکید کرد حساب کاربری‌ای که پوستر را منتشر کرد، جعلی بوده است.  

پوستر تهدیدآمیز پایگاه اینترنتی علی خامنه ای علیه دونالد ترامپ تنها یک روز پس از پایان دوره ریاست جمهوری او و خروجش از کاخ سفید منتشر شد. مقام های ایران طی یک سال گذشته به دفعات به طور ضمنی یا واضحانه بر «انتقامگیری» از دونالد ترامپ به دلیل کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس تاکید کردند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران اخیرا گفته بود که دونالد ترامپ طی هفته های آینده «نه از حکومت بلکه از زندگی سرنگون می شود.»

چهل پنجمین رئیس جمهوری آمریکا دستور حمله به کاروان قاسم سلیمانی را که روز ۱۳ دی سال ۱۳۹۸ در نزدیکی فرودگاه بغداد کشته شد صادر کرده بود. دونالد ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی سال گذشته در این کشور از کشته شدن قاسم سلیمانی به عنوان یکی از دستاوردهای خود در مقابله با ایران یاد می کرد.

توئیتر در حالی حساب کاربری منتسب به وبسایت علی خامنه ای را تعلیق کرده است که بسیاری از هواداران دونالد ترامپ پس از بسته شدن حساب کاربری چهل و پنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده با مقایسه آن با فعالیت حساب های کاربری علی خامنه ای از «رفتار تبعیض آمیز» توئیتر انتقاد کرده بودند. دونالد ترامپ جونیور، پسر رئیس جمهوری سابق آمریکا از جمله افرادی بود که تصمیم توئیتر علیه حساب کاربری پدرش را با اجازه فعالیت علی خامنه ای در این شبکه اجتماعی مقایسه کرده بود.

از سوی دیگر دفتر رهبر ایران در حالی در توئیتر حضوری فعال دارد که این شبکه اجتماعی در ایران فیلتر شده و علی خامنه ای بارها در سخنانش علیه استفاده از کالاهای آمریکایی (از جمله واکسن یا گوشی) موضع گرفته است. کاربران در داخل ایران تنها با استفاده از فیلترشکن و «وی پی ان» امکان دسترسی به توئیتر را که یک شرکت آمریکایی است دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

توئیتر دست به حذف توئیت خامنه‌ای علیه ورود واکسن‌های «آمریکایی و انگلیسی» زد

خامنه‌ای: ورود واکسن آمریکایی و بریتانیایی کرونا به ایران ممنوع است

«آرزوها برای مرگ ترامپ»؛ واکنش توئیتر و توئیت سخنگوی سابق کلینتون