توییتر علی خامنه‌ای با انتشار تصویری از یک گلف‌باز: انتقام حتمی است

ترامپ در حال بازی گلف
ترامپ در حال بازی گلف Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در این تصویر بر بالای سرِ فرد گلف‌باز، سایه یک هواپیمای بدون سرنشین نیز دیده می‌شود.

آگهی

حساب توییتر پايگاه اطلاع‌رسانی علی خامنه‌ای، رهبر ایران روز جمعه با انتشار تصویری از یک گلف‌باز که یادآور دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا است، نوشت: «انتقام حتمی است. قاتل سلیمانی و آمر به قتل سلیمانی باید انتقامشان را پس بدهند. اگرچه کفش پای سلیمانی هم بر سرِ قاتل او شرف دارد؛ اما بالاخره غلطی کردند، بایستی انتقام پس بدهند؛ هم آمر هم قاتل بدانند که در هر زمان ممکن باید انتقامشان را پس بدهند.»

در این تصویر بر بالای سرِ فرد گلف‌باز، سایه یک هواپیمای بدون سرنشین نیز دیده می‌شود.

علی خامنه‌ای پیش از این در ماه دسامبر، در آستانه یک سالگی قتل قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس ایران که شاخه برون مرزی سپاه پاسداران محسوب می‌شود، بار دیگر تکرار کرده بود که «انتقام حتمی است».

دونالد ترامپ که قاسم سلیمانی را «بزرگ‌ترین تروریست جهان» می‌نامید، سال گذشته پس از قتل او با شلیک یک پهپاد آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد اعلام کرد که دستور کشتن او را داده تا مانع از وقوع جنگ دیگری در خاورمیانه شود.

تنش میان تهران و واشنگتن از سال ۲۰۱۸ میلادی یعنی زمانی که دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ خارج شد، بطور قابل توجهی افزایش یافته است. اجرای سیاست «فشاری حداکثری بر ایران» تا آخرین روز ریاست جمهوری ترامپ از یکسو و افزایش سطح غنی سازی اورانیوم در ایران از سوی دیگر، احتمال هرگونه بهبود روابط میان دو کشور را به حداقل رسانده است.

این امید وجود دارد که با به قدرت رسیدن جو بایدن و از سر گیری مذاکرات میان دو کشور با حضور نمایندگانی از همسایگان عرب منطقه و قدرت‌های برتر جهان، راهی برای خروج از بن‌بست کنونی و تضمین امنیت جهانی پیدا شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتهام ترور جان بولتون؛ آمریکا و ایران: «از شهروندانمان دفاع می‌کنیم»

وزارت دادگستری آمریکا: یک عضو سپاه پاسداران توطئه ترور جان بولتون را پیش می‌برد

قتل قاسم سلیمانی؛ حیدر عبادی: پهپادهای آمریکایی مجوز ورود به خاک عراق را داشته‌اند