«آرزوها برای مرگ ترامپ»؛ واکنش توئیتر و توئیت سخنگوی سابق کلینتون

حرکت بالگرد حامل دونالد ترامپ به سوی بیمارستان
حرکت بالگرد حامل دونالد ترامپ به سوی بیمارستان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بنا به اعلام توئیتر حساب کاربرانی که به دنبال ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا برای او آرزوی مرگ کنند ممکن است تعلیق شود.

آگهی

شرکت توئیتر می گوید توئیت هایی که در آنها برای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آرزوی مرگ شده است نقض مقررات این شبکه اجتماعی محسوب می شود.

بنا به اعلام توئیتر حساب کاربرانی که به دنبال ابتلای دونالد ترامپ به ویروس جدید کرونا برای او آرزوی مرگ کنند ممکن است تعلیق شود.

زارا رحیم، سخنگوی سابق هیلاری کلینتون، رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ یکی از افرادی بود که به دنبال ابتلای رئیس جمهوری ایالات متحده به ویروس کرونا برای او آرزوی مرگ کرد. او نوشت: «توئیت کردن چنین چیزی طی چهار سال گذشته برخلاف هویت اخلاقی من بود اما امیدوارم بمیرد.»

حساب کاربری زارا رحیم هم اکنون به حالت «حفاظت شده» یا خصوصی درآمده است و امکان مشاهده توئیت های او جز برای دنبال کنندگان وی وجود ندارد. زارا رحیم در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ همزمان با ریاست جمهوری باراک اوباما در دفتر راهبرد امور دیجیتال کاخ سفید مشغول به کار بود.

دونالد ترامپ روز جمعه به دنبال ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» به بیمارستان والتر رید در حومه واشنگتن منتقل شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

تصمیم توئیتر برای ممنوعیت آرزوی مرگ برای دیگران در این شبکه اجتماعی با واکنش منفی گروهی از کاربران روبرو شد. آنها بر این باور هستند که توئیتر پیش از این چنین سیاستی را اجرا نکرده بود. برخی از این کاربران تاکید می کنند که به دفعات پیام های تهدیدآمیز همراه با آرزوی مرگ دریافت کرده اند اما توئیتر واکنشی نشان نداده است.

سیاست متفاوت فیسبوک در قبال آرزوی مرگ

سیاست شرکت فیسبوک در قبال آرزوی مرگ برای دیگران با توئیتر متفاوت است. فیسبوک به کاربران خود اجازه می دهد که برای چهره های سرشناس و معروف آرزوی مرگ کنند به شرطی که حساب کاربری خود آن فرد در نوشته کاربران تگ نشده باشد (برچسب نخورده باشد). به این ترتیب کاربران فیسبوک تا وقتی که خود چهره های سرشناس شاهد آرزوی مرگشان نباشند می توانند برای آنها آرزوی مرگ کنند.

هیلاری کلینتون با وجود توئیت سخنگوی سابق خود در صفحه توئیترش برای دونالد ترامپ و همسرش آرزوی سلامتی کرده است. جو بایدن، نامزد حزب دموکرات و رقیب دونالد ترامپ، باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده نیز برای دونالد ترامپ و بانوی اول آمریکا آرزوی بهبودی و سلامت کرده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پوستر تهدیدآمیز علیه ترامپ؛ توئیتر حساب کاربری منتسب به سایت خامنه‌ای را تعلیق کرد

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم

دیدار وزیر خارجه بریتانیا با ترامپ؛ چگونه جنگ اوکراین کامرون را به ساحل فلوریدا کشاند؟