توئیتر دست به حذف توئیت خامنه‌ای علیه ورود واکسن‌های «آمریکایی و انگلیسی» زد

رهبر ایران
رهبر ایران Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رهبر ایران در شبکه اجتماعی توئیتر که متعلق به شرکتی آمریکایی به همین نام است به زبان‌های مختلف حساب کاربری دارد.

آگهی

شبکه اجتماعی توئیتر ساعاتی پس از سخنرانی روز جمعه علی خامنه ای، رهبر ایران یکی از توئیت های حساب کاربری او به زبان انگلیسی را حذف کرد.

بخشی از سخنان روز جمعه رهبر ایران که در آن به ممنوعیت ورود «واکسن های آمریکایی و انگلیسی» اشاره شده بود در این توئیت منتشر شده بود. علی خامنه ای در جریان سخنرانی تلویزیونی خود گفته بود: «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است. اگر آمریکا توانسته بود واکسن تولید کند این افتضاح کرونایی برایش پیش نمی آمد. به فرانسه هم به علت سابقه خون های آلوده خوش بین نیستم. البته از جاهای دیگر اگر واکسن مطمئن تهیه کنند هیچ اشکالی ندارد.»

توئیتر در حالی یکی از توئیت های حساب کاربری رهبر ایران به زبان انگلیسی را حذف کرده است که توئیت حساب کاربری او به زبان فارسی درباره ممنوعیت ورود «واکسن های آمریکایی و انگلیسی» تا لحظه نگارش این خبر همچنان قابل مشاهده است. با این حال آخرین توئیت حساب های کاربری او به زبان های عربی، فرانسه، روسی، اسپانیایی نیز حذف شده‌ است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

توئیتر دلیل حذف توئیت رهبر ایران را «نقض مقررات استفاده از توئیتر» عنوان کرده است. علی خامنه ای در شبکه اجتماعی توئیتر که متعلق به شرکتی آمریکایی به همین نام است به زبان های مختلف حساب کاربری دارد. مقر شرکت توئیتر در نزدیکی شهر سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا قرار دارد.

شبکه اجتماعی توئیتر در ایران فیلتر شده اما دسترسی به آن از طریق فیلترشکن و «وی پی ان» ممکن است.

توئیتر یکی از شرکت هایی است که به همراه دیگر غول های فناوری پیشرفته مانند فیسبوک، تسلا، یاهو، نتفلیکس و اپل در منطقه «سیلیکون والی» یا دره سیلیکون در نزدیکی سانفرانسیسکو واقع شده است. رهبر ایران چند ماه پیش با ورود گوشی های آمریکایی نیز مخالفت کرده بود. سخنانی که به فروش گوشی های آیفون، محصول شرکت اپل در ایران اشاره داشت.

واکسن شرکت های داروسازی «فایزر» و «بیون تک» اولین واکسنی است که مجوز استفاده از آن در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، بریتانیا و اتحادیه اروپا صادر شده است. شرکت «فایزر» یک شرکت داروسازی آمریکایی است.

جمعیت هلال احمر ایران پس از سخنان روز جمعه علی خامنه ای اعلام کرد که از ورود ۱۵۰ هزار دوز از واکسن «فایزر» صرف نظر کرده است. به گفته سخنگوی جمعیت هلال احمر ایران قرار بود محموله واکسن فایزر از سوی «گروهی از متخصصان ایرانی مقیم آمریکا» تهیه و ارسال شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پوستر تهدیدآمیز علیه ترامپ؛ توئیتر حساب کاربری منتسب به سایت خامنه‌ای را تعلیق کرد

واکسن «آمریکایی فایزر» به پادشاه عربستان تزریق شد

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند