کارشناسان مستقل: امکان واکنش سریعتر به شیوع کرونا وجود داشت

ویروس کرونا
ویروس کرونا Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در بخشی از گزارش کارشناسان مستقل آمده است: «تدابیر بهداشت عمومی می‌توانست به شکل قوی‌تری در ماه ژانویه [سال ۲۰۲۰] در سطح محلی و ملی در چین اتخاذ شود.»

آگهی

گروهی از کارشناسان مستقل روز دوشنبه اعلام کردند که چین و سازمان جهانی بهداشت در ابتدای همه گیری بیماری «کووید ۱۹» می توانستند «سریعتر» به شیوع ویروس کرونا واکنش نشان دهند.

سازمان جهانی بهداشت این گروه از کارشناسان را مامور بررسی عکس العمل به همه گیری ویروس کرونا کرده بود.

بنا به اعلام این گروه «شیوع پنهان» ویروس کرونا در سطح جهان به همه گیری بیماری «کووید ۱۹» کمک کرده بود. در گزارش دوم این گروه از کارشناسان که قرار است روز سه شنبه به طور رسمی منتشر شود بر امکان واکنش «سریعتر» به همه گیری تاکید شده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

در این گزارش آمده که با تکیه بر «نشانه های اولیه» از شیوع ویروس امکان واکنش «سریعتر» به آن وجود داشت. در بخشی از گزارش کارشناسان مستقل آمده است: «تدابیر بهداشت عمومی می توانست به شکل قوی تری در ماه ژانویه [سال ۲۰۲۰] در سطح محلی و ملی در چین اتخاذ شود.»

این گروه از کارشناسان مستقل همچنین از «تعلل» سازمان جهانی بهداشت برای تشکیل جلسه کمیته اضطراری این سازمان و اعلام وضعیت اضطرار بهداشتی در سطح جهان انتقاد کرده اند.

از زمان آغاز همه گیری «کووید ۱۹» انتقادهای زیادی علیه سازمان جهانی بهداشت به دلایل مختلف از جمله توصیه دیرهنگام آن به استفاده از ماسک مطرح شده است. آمریکا به طور خاص سازمان جهانی بهداشت را به اتخاذ رویکردی خطاپوش در برابر چین و تعلل در اعلام وضعیت اضطرار بهداشتی در سطح جهان متهم کرده است.

کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت ماه مه سال گذشته بر سر تشکیل گروهی برای انجام تحقیقات مستقل درباره واکنش به همه گیری ویروس کرونا به توافق رسیده بودند. ریاست گروه تحقیق که کارشناسان مستقل در آن عضو داشتند به طور مشترک بر عهده هلن کلارک، نخست وزیر پیشین نیوزیلند و الن جانسون سیرلیف، رئیس جمهوری پیشین لیبریا است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ورود شیائومی، غول فناوری چین به دنیای خودروهای الکتریکی

دی‌ان‌ای باستانی راز مرگ امپراتور‌ چین را در قرن ششم میلادی فاش کرد

تنش در دریای جنوبی چین؛ رئیس‌جمهوری فیلیپین به پکن هشدار داد