سازمان جهانی بهداشت درباره زمان ایمنی جمعی در برابر کووید-۱۹ توضیح داد

شهر بارسلونای اسپانیا
شهر بارسلونای اسپانیا Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی با استفاده از  خبرگزاری فرانسه
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«تولید دوزهای واکسن در مقیاس بزرگ، نه میلیون‌ها دوز بلکه میلیاردها دوز به زمان نیاز دارد. وی از مردم خواست کمی صبر داشته باشند.»

آگهی

سازمان جهانی بهداشت روز دوشنبه ۱۱ ژانویه (۲۲ دی) هشدار داد گرچه توزیع واکسن در برخی از کشورهای جهان آغاز شده است اما ایمنی جمعی در برابر کووید-۱۹ در سال جاری حاصل نخواهد شد.

سومیا سوامیناتان، مسئول بخش علمی سازمان جهانی بهداشت در یک جلسه توجیهی در ژنو گفت: «در سال ۲۰۲۱ به هیچ سطحی از ایمنی جمعی نمی‌رسیم.»

وی تاکید کرد که همچنان افراد باید فاصله‌گذاری فیزیکی، شستن مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک را برای کنترل بیماری همه‌گیر ادامه دهند.

وی «پیشرفت خارق‌العاده» دانشمندان را که در کمتر از یکسال موفق به تولید چندین واکسن ایمن و موثر در مقابل کووید-۱۹ شده‌اند تحسین کرد.

وی با این حال تاکید کرد که تولید و تزریق واکسن طرحی زمان‌بر است.

وی افزود: «تولید دوزهای واکسن در مقیاس بزرگ، نه میلیون‌ها دوز بلکه میلیاردها دوز به زمان نیاز دارد. وی از مردم خواست کمی صبر داشته باشند.»

خانم سوامیناتان اطمینان داد که سرانجام واکسن‌ها در همه کشورها توزیع می‌شوند. وی تصریح کرد که ادامه اقدام‌های بهداشتی و اجتماعی برای محدود کردن انتقال ویروس، حداقل تا پایان سال جاری ضروری خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش فوری چین به شیوع دوباره کرونا در این کشور؛ ساخت قرنطینه‌گاه ۳ هزار واحدی

جلسه اضطراری سازمان جهانی بهداشت درباره سه گونه جدید ویروس کرونا

بیش از یک میلیارد انسان در معرض «همه‌گیری» چاقی قرار دارند