اف‌بی‌آی عوامل یورش به ساختمان کنگره را از روی ویدئوها شناسایی می‌کند

مأموران پلیس فدرال آمریکا در کنگره
مأموران پلیس فدرال آمریکا در کنگره Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در یک ویدیوی تکان‌دهنده از این رویداد، یکی از مأموران جوان حفاظت کنگره دیده می‌شود که لای در و سپرش گیر افتاده و گروهی از مهاجمان خشمگین به شدت به بدن او فشار می‌آورند.

آگهی

پلیس فدرال آمریکا کار شناسایی، تعقیب و بازداشت برخی از عوامل یورش به ساختمان کنگره در روز چهارشنبه گذشته را با بهره‌گیری از ویدیوها و تصاویر همرسان شده در فضای مجازی آغاز کرده است.

تا کنون دست کم ۶۸ نفر از هواداران افراطی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که با تحریک او به کنگره یورش بردند و به ساختمان و اموال آن آسیب رساندند، دستگیر شده‌اند.

اپلیکیشن یورونیوز را از پل استور دانلود کنید

پلیس بعد از حمله، برای شناسایی هویت این افراد در شبکه‌های اجتماعی فراخوان داده، اما خود نیز از راه بررسی پیام‌رسان‌های اینترنتی، ویدیوهای همرسان شده و حتی اثر انگشت متهمان روی در و دیوار ساختمان به جستجوی آنها در سراسر کشور پرداخته است.

چهره‌های رسانه‌ای شده

بعضی از افرادی که مأموران اف‌بی‌آی در جستجوی آنهاست، کسانی هستند که تصویرشان در جریان ماجرای اشغال ساختمان کنگره بیشتر از بقیه مشهور شد.

یکی از این افراد، مردی است که وارد اتاق نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان شده و تصویر او در حالی که روی صندلی نشسته و پایش را روی میز گذاشته بسیار مشهور شد. این فرد که ریچارد بارنت نام دارد و اهل ایالت آرکانزاس است، در فلوریدا شناسایی و دستگیر شده و هم اکنون در بازداشت موقت به سر می‌برد.

فرد دیگری که در میان مهاجمان به کاپیتول، مقر کنگره آمریکا شرکت داشت و تصویر او به کرات و در موقعیت‌های مختلف در جریان این رویداد به چشم می‌خورد، مردی است که با بالاتنه خالکوبی شده و با کلاه شاخدار بر سر مانند وایکینگ‌ها، پرچمی را در دست دارد و فریاد می‌زند.

آسوشیتدپرس
جیک آنجلی (کانون شامان) از حمله‌کنندگان به کنگرهآسوشیتدپرس

اف‌بی‌آی تا کنون تصویر چندین نفر دیگر از افرادی را که در حمله شرکت داشته‌اند، منتشر کرده و از شهروندان خواسته است که در تعیین هویت آنها به پلیس کمک کنند.

ویدیوی تکان‌دهنده

در میان تصاویری که پلیس از روی آنها مشغول شناسایی عاملان حمله است، ویدیویی نیز همرسان شده که در آن مأموران پلیس در حال مقاومت در برابر حمله هواداران دونالد ترامپ هستند.

در این ویدیوی تکان‌دهنده یکی از مأموران جوان حفاظت کنگره دیده می‌شود که لای در و سپرش گیر افتاده و گروهی از مهاجمان خشمگین به شدت به بدن او فشار می‌آورند.

لپ‌تاپ‌های دزدیده شده

پلیس همچنین در حال بررسی موضوع دزدیده شدن لپ‌تاپ‌ها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی از دفاتر اداری در جریان حمله به کنگره است.

درو همیل، یکی از دستیاران نانسی پلوسی گفته که یک لپ‌تاپ اتاق کنفرانس از این دفتر دزدیده شده و جف مرکلی، سناتور دموکرات نیز در توییتر با طرح ادعایی مشابه گفت که یک لپ‌تاپ هم از دفتر او دزدیده‌اند.

آسوشیتدپرس
کنگره پس از حمله هواداران ترامپآسوشیتدپرس

هنوز میزان دقیق خسارت‌های مادی حمله به مقر کنگره برآورد و اعلام نشده است، اما مسئولان آمریکایی به ویژه نگران دستیابی افراد به اطلاعات موجود در دفاتر و نیز هک شدن سایت‌های کنگره از طریق اطلاعات موجود در اسناد یا لپ‌تاپ‌های ربوده شده هستند.

هجوم هواداران ترامپ به کنگره و درگیری‌ها و فشارها در نهایت به مرگ ۵ نفر انجامید. یکی از کشته‌شدگان یک مأمور پلیس است که بر اثر برخورد کپسول آتش‌نشانی مجروح شد و یک روز بعد در بیمارستان جان باخت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک مرد مسلح پس از تلاش برای ورود به ساختمان اف‌بی‌آی کشته شد

تصاویری از مقاومت پلیس آمریکا در برابر یورش طرفداران ترامپ به کنگره

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها