شلیک نیروهای اسرائيلی به سمت یک فلسطینی، او را از گردن به پایین فلج کرد

AP Photo
AP Photo Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مقاومت مرد ۲۴ ساله فلسطینی در برابر تلاش نیروهای اسرائيلی برای توقیف ژنراتور برق، به شلیک گلوله به گردن این مرد جوان و فلج شدن او انجامید.

آگهی

وزارت بهداشت فلسطین روز شنبه ۲ ژانویه اعلام کرد یک فلسطینی پس از اصابت گلوله شلیک شده از سوی نیروهای اسرائيلی در کرانه باختری فلج شده است.

هارون رسمی ابوآرام شهروند ۲۴ ساله فلسطینی روز جمعه در تلاش بود از توقیف ژنراتور برق خود از سوی نیروهای اسرائيلی خودداری کند اما نیروهای اسرائيلی با شلیک گلوله به گردن این مرد اهل روستای التووانه، او را از گردن به پایین فلج کردند.

نیروهای اسرائيلی مدعی شدند در هنگام تخلیه یک ساختمان «که به صورت غیرقانونی در حال ساخت بوده» تعدادی از فلسطینیان به آنها حمله و به سمت آنها سنگ پرتاب کرده‌اند، به همین دلیل هم سربازان اسرائيل به طرف مقابل تیراندازی کرده‌اند.

شاهدان عینی گفتند که این حادثه هنگامی انجام شد که نیروهای اسرائیلی تلاش کردند جلوی ساخت خانه‌ای در یک روستا در جنوب الخلیل را بگیرند و یک ژنراتور برق متعلق به ابوآرام را توقیف کردند.

اسرائیل از ساختن خانه‌های فلسطینی‌ها در مناطق تحت کنترل خود در کرانه باختری جلوگیری می‌کند و انجام این امر تنها در صورت صدور مجوزهای لازم از سوی مراکز اسرائيلی امکان‌پذیر است.

ارتش اسرائيل در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد فلسطینی‌ها با «مقدار زیادی سنگ» به آنها حمله کرده‌اند. نیروهای اسرائيلی توضیح بیشتری در این خصوص ارائه نکرده‌اند و تنها به بیان این نکته بسنده کردند که از گزارش‌ها درباره حادثه‌ای که برای یک فلسطینی رخ داده مطلع هستند.

ویدئوهای منتشر شده از این حادثه نشان می‌دهد که گروهی از فلسطینی‌ها پیش از شنیدن صدای تیراندازی و افتادن ابوآرام روی زمین در تلاش هستند تا ژنراتور برق را از دست سربازان اسرائيلی پس بگیرند.

اسرائیل از سال ۱۹۶۷ میلادی کرانه باختری را به اشغال خود درآورده، فلسطینی‌ها معتقدند تمام این منطقه بخشی از کشور مستقل آنها در آینده خواهد بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گوترش: اسرائيل سریعا شهرک‌سازی‌ها را متوقف کند

گروه حقوق بشری اسرائيلی رژیم این کشور را نظام «آپارتاید» نامید

هشدار کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نسبت به تبعات سنگین طرح الحاق کرانه باختری