چهار سال و نیم پس از کودتای نافرجام؛ دادگاه ترکیه ۹۲ نفر را به حبس ابد محکوم کرد

درگیری‌های خیابانی مرتبط با کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ در آنکارا، پایتخت ترکیه
درگیری‌های خیابانی مرتبط با کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ در آنکارا، پایتخت ترکیه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادگاه ترکیه روز چهارشنبه ۹۲ متهم از جمله یک مقام ارشد ارتش این کشور را به جرم ایفای نقش در کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ به حبس ابد محکوم کرد.

آگهی

دادگاه ترکیه روز چهارشنبه ۹۲ متهم از جمله یک مقام ارشد ارتش این کشور را به جرم ایفای نقش در کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ به حبس ابد محکوم کرد.

خبرگزاری دولتی آناتولی با اعلام این خبر تایید کرد که حکم حبس ابد ۱۲ تن از این محکومان که برخی از آنها فرماندهان نیروی زمینی ارتش ترکیه هستند، با قید عدم آزادی مشروط صادر شده است.

در همین حال، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه به آناتولی گفته که حدود ۲۹۲ هزار نفر تاکنون به اتهام ارتباط با فتح الله گولن بازداشت شده‌اند كه تقریباً ۱۰۰ هزار نفر آنها هنوز محاکمه نشده‌اند.

در پی وقوع کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶، دولت ترکیه فتح الله گولن، مبلغ اسلامی ساکن آمریکا را مسئول تحریک کودتاچیان معرفی کرد؛ اتهامی که همواره از سوی آقای گولن رد شده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

طی حدود چهار سال و نیمی که از وقوع این کودتای نافرجام می‌گذرد، حدود ۱۵۰ هزار کارمند دولت به اتهام مشارکت در کودتا اخراج یا از کار معلق شده‌اند. همچنین دادگاه ترکیه تاکنون بیش از دو هزار و ۵۰۰ حکم حبس ابد برای افراد متهم به دست داشتن در کودتا صادر کرده و به گفته وزارت دفاع این کشور بیست هزار و ۸۳۳ نفر از اعضای ارتش ترکیه نیز اخراج شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترکیه روزنامه نگار افشاگر را به ۲۷ سال زندان محکوم کرد

دادگاهی در ترکیه نماینده سابق حامی کردها را به ۲۲ سال زندان محکوم کرد

جشنواره فیلم آنتالیا در ترکیه در پی جنجال بر سر «سانسور» یک اثر مستند لغو شد