معرفی وزرای جدید دارایی و نفت در کویت همزمان با بحران اقتصادی

نواف احمد جابر صباح، امیر کویت
نواف احمد جابر صباح، امیر کویت Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

صندوق بین‌المللی پول تخمین می‌زند که تولید ناخالص داخلی کویت در سال جاری بیش از هشت درصد کاهش یابد.

آگهی

نواف احمد جابر صباح، امیر کویت روز دوشنبه با انتصاب اعضای کابینه جدید این کشور از جمله وزرای جدید برای وزارتخانه های نفت و دارایی موافقت کرد.

معرفی وزارای جدید دولت کویت در حالی صورت می گیرد که این کشور نفت خیز با یکی از جدی ترین بحران های اقتصادی خود طی دهه های اخیر روبرو است. دولت قبلی کویت به دنبال برگزاری انتخابات پارلمانی در کویت استعفاء داده بود. در جریان انتخابات پارلمانی کویت حدود دو سوم اعضای پارلمان قبلی موفق به حفظ کرسی های خود نشدند.

اولویت اصلی دولت جدید کویت افزایش درآمدهای دولت خواهد بود که به دنبال شیوع ویروس کرونا و افت بهای نفت کاهش یافته است. در دولت جدید شیخ صباح خالد احمد صباح، نخست وزیر کویت، خلیفه حماده به عنوان وزیر دارایی معرفی شده است. او سابقه معاونت این وزارتخانه را در کارنامه خود دارد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

محمد عبداللطیف فارس که تاکنون عضو هیات مدیره شرکت نفت کویت بود در کابینه جدید به عنوان وزیر نفت منصوب شده است. دولت کویت در سال جاری با کسری بودجه ۴۶ میلیارد دلاری روبرو است.

نخست وزیر کویت روز دوشنبه پس از ادای سوگند نخست وزیری در برابر امیر این کشور خواستار «تلاش های یکپارچه» نهادهای مختلف به ویژه پارلمان برای مواجهه با چالش های پیش روی کویت شد.

نواف احمد جابر صباح سه ماه پیش به دنبال مرگ برادرش زمام امور را در کویت به دست گرفت. در انتخابات پارلمانی کویت هیچ کدام از نامزدهای زن موفق به راهیابی به پارلمان نشدند. از ۳۲۶ نامزد عضویت در پارلمان کویت ۲۹ نفر زن بودند.

صندوق بین المللی پول تخمین می زند که تولید ناخالص داخلی کویت در سال جاری بیش از هشت درصد کاهش یابد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اسپانیا از درخواست کویت برای معافیت از روادید شنگن حمایت می‌کند

خبرگزاری کویت: توییتر ما هک شده بود،‌ خبر خروج نیروهای آمریکا درست نیست

امیر کویت در سن ۸۶ سالگی درگذشت