ماجرای زندانی شدن پسر به دست مادر به مدت ۲۸ سال؛ دادستانی سوئدی: شواهدی پیدا نشد

AP photo
AP photo Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بعد از آنکه رسانه‌های سوئدی از بازداشت زنی به اتهام زندانی کردن حدودا سه دهه‌ای فرزندش خبر داده بودند، حالا دادستانی این کشور می‌گوید این پرونده مختومه است و فرزند این خانم از سوی مادرش زندانی نبوده است.

آگهی

یک دادستان در سوئد می‌گوید هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد، مادر ۷۰ ساله، پسر خود را نزدیک به سه دهه در خانه زندانی کرده باشد.

این در حالی است که پیشتر و روز دوشنبه یک زن در استکهلم به اتهام زندانی کردن پسر بزرگسال خود به مدت ۲۸ سال، بازداشت شده بود.

فرزند این خانم، در حالی از سوی یکی از اقوام پیدا شد که اثرات سو تغذیه و همچنین کبودی روی بدن او دیده می‌شد. او همچنین تمام دندان‌های خود را از دست داده بود.

با این حال دادستان ارشد سوئد، روز پنجشنبه ۳ دسامبر اعلام کرد این پرونده مختومه اعلام می‌شود.

مقام‌های قضائي سوئد می‌گویند هیچ مدرکی پیدا نشده که نشان دهد، این مرد که در زمان پیدا شدن ۴۱ سال داشته، در محل مذکور زندانی بوده یا امکان خروج از آنجا را نداشته است.

اما اولسن، دادستان سوئد طی بیانیه‌ای که روز پنجشنبه ۱۳ آذر (۳ دسامبر) در این خصوص منتشر کرد همچنین می‌گوید کبودی‌ها و عفونت‌های روی بدن این مرد نمی‌تواند ناشی از خشونت بوده باشد. با این وجود اولسن تاکید کرد سرویس خدمات اجتماعی وظیفه رسیدگی به صلاحیت مادر این مرد ۴۱ ساله را عهده دار خواهد بود.

او همچنین از جامعه سوئد خواست تا به این مادر و پسر کمک کنند و همچنین با در نظر گرفتن اقدامات لازم، اجازه ندهند اتفاقاتی مشابه دوباره تکرار شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شهردار کپنهاگ پس از اعتراف به آزار جنسی چند زن از سمت خود کناره‌گیری کرد

مدل سابق در گفتگو با نشریه گاردین ترامپ را به «آزار و اذیت جنسی» متهم کرد

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد