چهره رسانه‌ای حامی جنبش دموکراسی‌خواهی در هنگ کنگ بازداشت شد

جیمی لای،‌ غول رسانه‌ای هنگ کنگ
جیمی لای،‌ غول رسانه‌ای هنگ کنگ Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این چهره مشهور رسانه‌ای روز پنجشنبه به همراه دو تن از مدیران ارشد موسسه‌اش برای پاسخ به اتهام تلقب و کلاه‌برداری به دادگاهی در هنگ کنگ احضار شد.

آگهی

جیمی لای، سرمایه‌دار و چهره رسانه‌ای هنگ کنگ که از هواداران سرشناس جنبش هوادار دموکراسی در این منطقه به شمار می‌رود روز پنجشنبه بار دیگر دستگیر شد.

آقای لای که گفته می‌شود این‌بار در پی تحقیقات مربوط به تقلب و کلاه‌برداری بازداشت شده از ناشران و شخصیت‌های تاثیر گذار رسانه‌ای در هنگ کنگ محسوب می‌شود که در پی تشدید سرکوب‌ها بر ضد جنبش دموکراسی خواهی بارها دستگیر و سپس آزاد شده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که پس از تصویب و اجرایی شدن قانون جدید امنیتی در هنگ کنگ به تازگی بر شمار پیگردهای قضایی علیه مخالفان و منتقدان پکن در این منطقه افزوده شده است.

جیمی لای ۷۳ ساله همچنین رئیس و موسس روزنامه «اپل دیلی» است،‌ نشریه‌ای که به همسویی با جنبش دموکراسی‌خواهی و انتقاد از مسئولان محلی تحت فرمان پکن شهرت دارد.

این چهره مشهور رسانه‌ای روز پنجشنبه به همراه دو تن از مدیران ارشد موسسه‌اش برای دفاع از اتهام تلقب و کلاه‌برداری به دادگاهی در هنگ کنگ احضار شد.

بر اساس مدارکی که به دادگاه ارائه شده، او از موسسه مطبوعاتی خود برای «اهداف غیرقانونی» استفاده کرده است.

بر این اساس گفته شده که برخی فعالیت‌هایی که در دفتر روزنامه اپل دیلی انجام شده با مفاد قرارداد اجاره ساختمان محل این روزنامه کاملا مغایرت دارد.

این اتهامات در پی تحقیقات قضایی مطرح شده که پیش‌تر از سوی دستگاه قضایی هنگ کنگ مراحل ابتدایی آن آغاز شده بود.

بر این اساس صدها مامور پلیس ماه اوت گذشته اقدام به بازرسی گسترده از ساختمان موسسه مطبوعاتی جیمی لای کردند.

پس از این بازرسی‌ها، چند مسئول این گروه مطبوعاتی از جمله خود آقای لای به موجب قانون جدید امنیتی که اواخر ماه ژوئن توسط پکن در این منطقه نیمه خودگردان به اجرا درآمد، به ظن «تبانی با نیروهای خارجی» دستگیر شدند.

جیمی لای که هنوز اتهام‌های مطرح علیه وی در دادگاه ثابت نشده پیش‌تر با قرار وثیقه آزاد شد اما شهروندان هنگ کنگی به هنگام دستگیری وی به نشانه همبستگی برای خرید روزنامه وی به کیوسک‌های مطبوعاتی هجوم بردند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یورش پلیس به روزنامه حامی جنبش دموکراسی‌خواهی هنگ‌کنگ؛ ۵ نفر بازداشت شدند

قانون امنیتی هنگ‌کنگ؛ اتحادیه اروپا اقداماتی را علیه چین در دست بررسی دارد

رئیس‌جمهور چین در دیدار با وزیر خارجه آمریکا: دو کشور باید شریک یکدیگر باشند نه رقیب هم