تشییع فخری‌زاده در تهران؛ ایران می‌گوید سرنخ‌هایی از عاملان حمله به دست آورده است

Iranian Defense Ministry
Iranian Defense Ministry Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر دفاع در واکنش به کشورهایی که در قبال ترور فخری‌زاده سکوت کردند گفت: «یک روز این ترور دامن شما را می‌گیرد.»

آگهی

مراسم تشییع محسن فخری‌زاده، معاون وزیر دفاع و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری این وزارتخانه موسوم به «سپند» بامداد دوشنبه ۱۰ آذر (۳۰ نوامبر) از ساختمان وزارت دفاع در تهران آغاز شد.

در این مراسم رهبران ارشد نظامی ایران از جمله امیر حاتمی وزیر دفاع، حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، امیرعلی حاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه، محمد پاکپور فرمانده نیروی دریایی سپاه، اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه و شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

قرار است او در امامزاده صالح تجریش به خاک سپرده شود.

یک روز پیش از این جسد فخری‌زاده برای طواف در اماکن مقدس مذهبی ایران، به مشهد و قم فرستاده شد و درنهایت عصر یکشنبه به تهران بازگردانده شد.

امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران در مراسم تشییع او در واکنش به کشورها و سازمان‌هایی که در قبال ترور فخری‌زاده سکوت کرده‌اند گفت: «کشورهایی در این حادثه ابراز انزجار کردند که من از آنها تشکر می‌کنم. اما نهادهای بین‌المللی که مماشات کردند بدانند این کار تروریست‌ها را وقیح‌تر می‌کند. اگر در دام نظرات خود بمانید یک روز این ترور دامن شما را می‌گیرد.»

در روزهای گذشته علاوه بر برخی سیاستمداران جهان، رهبران گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران در منطقه همچون «کتائب حزب‌الله» عراق و ائتلاف «فتح» در این کشور به ریاست هادی العامری نیز ترور او را محکوم کرده بودند.

اسلحه خودکار اسرائیلی که از طریق ماهواره کنترل می‌شد

محسن فخری‌زاده در ۷ آذر ۱۳۹۹ به دست عواملی ناشناس در آبسرد دماوند ترور شد.

یک روز پیش از این، خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که وزارت اطلاعات ایران سرنخ‌هایی را از عاملان حمله به او به دست آورده و اطلاعات تکمیلی در این باره را متعاقباً اعلام خواهد کرد.

روز دوشنبه همچنین تلویزیون العالم به نقل از یک «منبع آگاه» ادعا کرد که اسرائیل افرادی را برای انجام این عملیات ترور استخدام کرده بود و اسلحه استفاده شده در این ترور نیز ساخت اسرائیل بوده که از طریق ماهواره کنترل می‌شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله مرد مست با خودرو در آلمان؛ قاضی متهم را به بیمارستان روانی نفرستاد

با وجود مخالفت دولت، مجلس ایران کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را تصویب کرد

نتانیاهو درباره محسن فخری‌زاده چه گفته بود؟