شهردار پیروز حناچی: برای دوچرخه‌سواری تهران آمستردام نمی‌شود

تصویر از ویدیو
تصویر از ویدیو Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پیروز حناچی، شهردار تهران پا به رکاب شده تا بتواند در کنار مجموعه مدیران شهرداری پایتخت فرهنگ دوچرخه‌سواری را در این کلانشهر نهادینه کند.

آگهی

پیروز حناچی، شهردار تهران پا به رکاب شده تا بتواند در کنار مجموعه مدیران شهرداری پایتخت، فرهنگ دوچرخه‌سواری را در این کلانشهر نهادینه کند.

او می‌گوید:«البته پیش از ما نیز تلاش‌هایی شروع شده بود اما خود شهردار هیچوقت روی دوچرخه ننشسته بود واینکه خودش را موظف کرده باشد. ما سه‌شنبه‌ها را روز بدون خودرو نامگذاری کردیم و خودم و همکارانم با دوچرخه سرکار می‌آییم.»

آقای شهردار درباره برنامه‌های توسعه دوچرخه‌سواری در تهران نیز می‌افزاید: «داریم مسیرهای دوچرخه‌سواری را افزایش می‌دهیم و مسیرها را ایمن می‌کنیم. در نظر داریم در سطح شهر امکان دسترسی شهروندان به دوچرخه را راحت‌تر ‌کنیم.»

AFP
پیروز حناچی، شهردار تهرانAFP

د ر همین حال یکی از شهروندان تهرانی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا تهران شهر دوستدار دوچرخه است به خنده می‌افتد و می‌گوید: «اصلا، ابدا! به هیچ وجه! مثلا در شهر مسیرهای دوچرخه زدند. در میرداماد و حافظ و کنار آزادگان. الان بروید همه آن مسیرها را ببینید. پر از موتور است.»

خبرنگار در ادامه از شهردار تهران می‌پرسد، آیا دوچرخه‌سواری در تهران نیز می‌تواند مانند برخی شهرهای اروپایی از جمله آمستردام رونق یابد. آقای شهردار پاسخ می‌دهد: « وضعیت ما با شهرهای اروپایی قابل مقایسه نیست و کلان شهری چون تهران را کمتر در اروپا می‌بینید. در اروپا، پاریس و لندن با تهران قابل مقایسه اند. تهران [از نظر دوچرخه‌سواری]شبیه آمستردام نخواهد شد. جمعیت شبانه تهران هشت و نیم میلیون نفر است و جمعیت آمستردام ۲ میلیون نفر.»

AFP
دوچرخه‌های اشتراکی بیدودAFP

او همچنین به استارت‌آپ بی‌دود که اپلیکیشن دوچرخه‌سواری اشتراکی با همراهی این نهاد در تهران راه‌اندازی شده اشاره دارد و می‌گوید: «ایده‌آل ما این است که مردم از دم خانه تا نخستین ایستگاه مترو با دوچرخه بیایند و سپس از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. برای همین به یکی از مجموعه‌های استارت‌‌آپی به نام بیدود مجوز دادیم تا دوچرخه اشتراکی را با اپلیکیشن موبایل در اختیار مردم قرار دهد.»

شهروند دیگری که در حال استفاده از دوچرخه‌های اشتراکی بیدود در شهر تهران است، می‌گوید: «زیرساخت دوچرخه‌سواری کمتر وجود دارد. برای نمونه مسیرهای دوچرخه وجود ندارد اما می‌شود با رفتن از پیاده‌رو آن را حل کرد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تهران زیر پای دوچرخه‌سواران؛ «خدا قوت گفتن‌ها، صد برابر مزاحمت‌هاست»

دولت فرانسه یک تبلیغ تلویزیونی دوچرخه‌های الکتریکی را سانسور کرد

زنان دوچرخه‌سوار تونسی چالش‌های جنسیتی را به چالش کشیدند