آنگلا مرکل از کندی روند تامین واکسن کرونا برای کشورهای فقیر ابراز نگرانی کرد

صدراعظم آلمان
صدراعظم آلمان Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آلمان وعده داده است که ۵۰۰ میلیون یورو به برنامه جهانی واکسیناسیون کمک خواهد کرد.

آگهی

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز یکشنبه از کندی روند گفتگوها بر سر تضمین دسترسی کشورهای فقیر جهان به واکسن ویروس کرونا ابراز نگرانی کرد.

سخنان صدراعظم آلمان به دنبال برگزاری نشست مجازی «گروه ۲۰» به ریاست عربستان سعودی بیان شد. وی در برابر خبرنگاران در برلین گفت: «ما حالا با اتحاد واکسن (Gavi) خواهیم دید که این مذاکرات چه زمانی آغاز خواهد شد زیرا من از اینکه هنوز هیچ کاری انجام نشده است نگران هستم.»

به گفته آنگلا مرکل اتحادیه اروپا و آمریکا تاکنون به توافق هایی با شرکت های داروسازی دست یافته اند و تامین واکسن کرونا برای آنها تضمین شده است. اظهارات صدراعظم آلمان در حالی بیان می شود که رهبران کشورهای عضو «گروه ۲۰» در پایان نشست مجازی خود در بیانیه ای تاکید کردند که از هیچ تلاشی برای تضمین دسترسی کشورهای فقیر جهان به واکسن کرونا فروگذار نخواهند کرد. این در حالی است که سازمان بین المللی «اتحاد واکسن» (Gavi) هنوز به بودجه ای سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو برای «توزیع منصفانه» واکسن کرونا نیاز دارد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

آلمان وعده داده است که ۵۰۰ میلیون یورو به برنامه جهانی واکسیناسیون (Covax) که تحت مدیریت سازمان «اتحاد واکسن» قرار دارد کمک خواهد کرد. آنگلا مرکل در این باره گفت: «مهمترین مساله برای من این است که برنامه جهانی واکسیناسیون با کمک های مالی جمع آوری شده بتواند مذاکره با تولیدکنندگان واکسن را ادامه دهد.»

مقامات آمریکا ابراز امیدواری کرده اند که با آغاز روند واکسیناسیون در برابر بیماری همه گیر «کووید ۱۹» در اواسط ماه دسامبر (اواخر آذر) بتوانند تا پایان سال جاری میلاری ۲۰ میلیون نفر را در این کشور واکسینه کنند. برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز از حالا در تدارک آغاز کارزار واکسیناسیون در مقابل «کووید ۱۹» هستند.

شیوع ویروس کرونا در سطح جهان تا کنون جان بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حزب مرکل رهبر جدید خود را در گردهمایی مجازی بر می‌گزیند

برخورد یک خودرو با درب ورودی دفتر آنگلا مرکل

مرکل: محدودیت‌ها در آلمان رشد «استثنایی» کرونا را متوقف کرد