حزب مرکل رهبر جدید خود را در گردهمایی مجازی بر می‌گزیند

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رای‌گیری برای تعیین رهبر آینده حزب دموکرات مسیحی به احتمال زیاد صحنه جدال بین جناح میانه‌رو و مورد حمایت آنگلا مرکل در این حزب و جناح راستگرا خواهد شد.

آگهی

حزب دموکرات مسیحی آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که برای انتخاب رهبر جدید خود روز ۱۶ ژانویه (۲۷ دی) یک گردهمایی مجازی برگزار خواهد کرد.

انتظار می رود که رهبر آینده حزب دموکرات مسیحی بخت زیادی برای جانشینی آنگلا مرکل، صدراعظم کنونی آلمان داشته باشد. آنگرت کرامپ-کارنباوئر، رهبر کنونی حزب دموکرات مسیحی در ماه فوریه سال جاری میلادی (بهمن/اسفند سال گذشته شمسی) اعلام کرد که از سمت خود کنار خواهد رفت. او که هم اکنون در کابینه آنگلا مرکل عهده دار سمت وزارت دفاع است در سال ۲۰۱۸ به عنوان رهبر حزب دموکرات مسیحی انتخاب شده بود.

برگزاری کنوانسیون حزب دموکرات مسیحی تاکنون دو بار به دلیل همه گیری بیماری «کووید ۱۹» به تعویق افتاده است. مقامات حزب دموکرات مسیحی در حالی با برگزاری آنلاین کنوانسیون این حزب موافقت کرده اند که در حالت عادی حدود یک هزار نماینده این حزب باید در این گردهمایی حضور پیدا می کردند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

از آرمین لاشت، رئیس دولت محلی ایالت نوردراین-وستفالن، فریدریش مرتس، رئیس پیشین فراکسیون حزب دموکرات مسیحی در پارلمان و نوربرت روتگن، رئیس کمیته روابط خارجی بوندستاگ (پارلمان آلمان) به عنوان گزینه های اصلی رهبری حزب دموکرات مسیحی پس از آنگرت کرامپ-کارنباوئر یاد می شود. فریدریش مرتس که به جناح راست حزب دموکرات مسیحی تعلق دارد در دوران صدرات آنگلا مرکل به حاشیه رانده شده بود.

دیگر سیاستمداران عضو حزب دموکرات مسیحی نیز تا پیش از رای گیری برای اعلام نامزدی خود فرصت خواهند داشت. رهبر اینده حزب دموکرات مسیحی به احتمال زیاد نامزد مشترک این حزب و اتحاد سوسیال مسیحی برای جانشینی آنگلا مرکل در انتخابات ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

صدراعظم آلمان که از سال ۲۰۰۵ تاکنون قدرت را در آلمان در دست دارد اعلام کرده است که برای پنجمین دوره متوالی نامزد ریاست دولت فدرال نخواهد شد.

رای گیری برای تعیین رهبر آینده حزب دموکرات مسیحی به احتمال زیاد صحنه جدال بین جناح میانه رو و مورد حمایت آنگلا مرکل در این حزب و جناح راستگرا خواهد شد. تحلیلگران بر این باور هستند که جناح میانه روی حزب احتمالا از نامزدی آرمین لاشت یا نوربرت روتگن حمایت خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات حزب حاکم آلمان؛ جانشینان احتمالی مرکل چه کسانی هستند؟

آنگلا مرکل از کندی روند تامین واکسن کرونا برای کشورهای فقیر ابراز نگرانی کرد

ماکرون و مرکل خواستار اصلاح مقررات حوزه شنگن برای مقابله با تروریسم شدند