فرانسه به اتباع کشورهایی که مهاجران بازگشتی را نمی‌پذیرند کمتر ویزا می‌دهد

مهاجران در فرانسه
مهاجران در فرانسه Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

معاون وزیر خارجه فرانسه: «ما اهرم‌هایی برای انجام این کار داریم که طور ویژه شامل کاهش صدور روادید برای مسئولان سیاسی و اقتصادی این کشورهاست. این یکی از اهرم‌هایی است که مد نظر رئیس جمهوری و وزیر کشور ماست.»

آگهی

فرانسه در صدد است تا علیه کشورهایی که اتباع مهاجر غیرقانونی برگشت داده شده خود را نمی‌پذیرند، مجازات اعمال کند.

پایگاه اطلاع‌رسانی منطقه شنگن روز چهارشنبه ۱۸ نوامبر (۲۸ آبان) با اعلام این خبر نوشت که مقامات فرانسوی گفته‌اند در راستای این اقدام تنبیهی از این پس به شمار کمتری از اتباع عادی این کشورها روادید می‌دهند. فرانسه بنا دارد از این پس برای بازگرداندن مهاجران غیرقانونی، به ویژه آن دسته از مهاجرانی که مظنون به گرایشات بنیادگرانه اسلامی هستند، شدت بیشتری به خرج دهد.

«کلمان بون» معاون امور اروپایی وزارت امور خارجه فرانسه با اعلام این که این اقدام در چهارچوب طرح «کاهش هدفمند» صدور ویزا انجام می‌گیرد، گفت: «باید به این کشورها گفته شود افرادی را که به عنوان تبعه آنها معرفی شده‌اند، پس بگیرند. ما اهرم‌هایی برای انجام این کار داریم که طور ویژه شامل کاهش صدور روادید برای مسئولان سیاسی و اقتصادی این کشورهاست. این یکی از اهرم‌هایی است که مد نظر رئیس جمهوری و وزیر کشور ماست.»

به فلیپبورد یورونیوز فارسی بپیوندید

این مقام فرانسوی ضمن یادآوری لزوم انجام اقدامات ویژه مشابه به دست سایر كشورهای اروپایی برای «كارآیی بیشتر» این اقدام تنبیهی گفت: «ما به شرکای خود احترام می‌گذاریم، اما به عنوان یک کشور اروپایی باید با شرکای اروپایی خود این فشار را وارد کنیم. باید از ساده‌انگاری دست برداریم و در سطح اروپایی اقدام کنیم زیرا اگر این گونه عمل کنیم، در برابر چنین فشارهایی قدرتمندتر خواهیم بود.»

ژرالد دارمنن، وزیر کشور فرانسه در جریان سفر اخیر خود به الجزایر، تونس و مراکش، فهرستی از نام اتباع افرادی را که مظنون به گرایشات بنیادگرایانه اسلامی بوده و به صورت غیرقانونی در این کشور حضور دارند، به مقامات این کشورها ارائه داد و گفت که فرانسه مایل به اخراج آنهاست.

وزارت کشور فرانسه شمار بنیادگرایان اسلامی را که در حال حاضر به طور غیرقانونی در این کشور اقامت دارند ۲۳۱ نفر برآورد کرده و می‌گوید اغلب آنها از اتباع الجزایر، مراکش و تونس هستند.

مقامات الجزایری ادعا می‌کنند که در این فهرست اسامی الجزایری‌هایی وجود دارد که در فرانسه متولد شده‌اند اما والدین آنها الجزایری‌تبار هستند. آنها با این استدلال، اصرار دارند که این موضوع مهاجرت غیرقانونی حساب نمی‌شود.

چند حمله اسلام‌گرایان افراطی در فرانسه در ماه گذشته که امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور آنها را «تروریستی» خواند، بار دیگر زنگ خطر حملات اسلام‌گرایان را برای مقامات پاریس به صدا در آورد.

ماکرون اخیراً از هم‌پیمانانش در اتحادیه اروپا خواسته است که مقررات رفت و آمد آزادانه در میان کشورهای این منطقه را بازبینی کنند و گفت که منطقه شینگن اروپا باید اصلاح شود. ماکرون فاش کرد که قصد دارد شمار نیروهای پلیس را دو برابر کرده و مرزهای فرانسه را بیشتر کنترل کند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در نشستی که با حضور رهبران اروپا برگزار شد، از خواسته رئیس جمهوری فرانسه حمایت کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تشکیل دو پرونده قضایی علیه پلیس پاریس به دلیل اعمال خشونت در برابر مهاجران

کاهش ۱۹ درصدی ورود مهاجران از گذرگاه های غیرقانونی به اروپا در اکتبر۲۰۲۰

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند