کاهش ۱۹ درصدی ورود مهاجران از گذرگاه های غیرقانونی به اروپا در اکتبر۲۰۲۰

نجات پناهجویان سرگردان در دریای مدیترانه
نجات پناهجویان سرگردان در دریای مدیترانه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آژانس محافظت از مرزهای اروپایی، فرونتکس می گوید ورود غیرقانونی مهاجران به اروپا نسبت به سال گذشته میلادی، با کاهش قابل توجهی مواجه شده است.

آگهی

فرونتکس، آژانس محافظت از مرزهای اتحادیه اروپا، می گوید تعداد ورود غیرقانونی مهاجران به این قاره در ماه اکتبر با کاهش مواجه شده است.

این کاهش در مقایسه با ماه سپتامبر۱۹ درصد بوده است.

همچنین فرونتکس می گوید تعداد ورود مهاجران از طریق گذرگاه های غیرقانونی در شش ماهه اول سال میلادی ۲۰۲۰ با ۲۱ درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۸۷۵۰۰ نفر رسیده است.

بیشترین کاهش ها را در گذرگاه های شرقی و غربی دریای مدیترانه شاهد بوده ایم.

اما در برخی دیگر از مناطق همچون جزایرقناری که در اقیانوس اطلس واقع است، ورود مهاجران غیرقانونی ده بار بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته بوده است. در ده ماه نخست سال جاری میلادی در مجموع ۱۱۴۰۰ نفر به طور غیرقانونی وارد جزایر قناری شده اند. جزایر قناری بخشی از خاک کشور اسپانیا محسوب می شوند.

همچنین در طی ده ماه اول سال ۲۰۲۰ ، بیش از ۲۸۴۰۰ نفر تلاش کردند تا از طریق گذرگاه های مرکزی دریای مدیترانه به طور غیرقانونی عبور و وارد اروپا شوند. شهروندان دو کشور تونس و بنگلادش بیشترین تعداد مهاجران این گذرگاه ها را تشکیل می دهند.

در مسیرغربی دریای مدیترانه هم در ده ماه گذشته ۳۷ درصد از تعداد مهاجران غیرقانونی کاسته شده است. شهروندان افغانستانی و سوری بیشترین تعداد مهاجرانی را تشکیل می دهند که قصد ورود غیرقانونی به اروپا از طریق گذرگاه های شرقی دریای مدیترانه در سال جاری میلادی را داشته اند.

در پایان گزارش فرونتکس می خوانیم که در ده ماه نخست امسال، بیش از ۱۹۷۰۰ مهاجرغیرقانونی که از مرز اتحادیه اروپا با کشورهای بالکان برای ورود به اروپای غربی اقدام کرده اند، شناسایی شده اند که البته این آمار دوبرابر آمار ورود مهاجران غیرقانونی در سال گذشته میلادی است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فرانسه به اتباع کشورهایی که مهاجران بازگشتی را نمی‌پذیرند کمتر ویزا می‌دهد

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد

سازمان بین‌‌المللی مهاجرت: ۶۳ هزار نفر طی ده سال در مسیرهای مهاجرت جان باخته یا ناپدید شدند