سه مرزبان ایران در درگیری با مهاجمان مسلح جان باختند

عکس تزئینی از مرزبان ایرانی
عکس تزئینی از مرزبان ایرانی Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی یادآور شد که این درگیری‌ عصر روز شنبه در حوزه گروهان مرزی «ترگور» واقع در غرب شهر ارومیه و شانزده کیلومتری مرز ایران با ترکیه میان «عناصر مسلح ضد انقلاب» و تعدادی از مرزبانان هنگ ارومیه روی داده است.

آگهی

خبرگزاری دولتی ایران، ایرنا روز شنبه اعلام کرد که سه نیروی مرزبان در شمال غرب این کشور در جریان درگیری با مهاجمان مسلح که از آنها با عنوان «تروریست‌ها» یاد شده، کشته شده‌اند.

ایرنا به نقل از یحیی حسین خانی، فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی نوشت: «سه نفر از نیروهای مرزبانی این استان در درگیری با تروریست‌ها به شهادت رسیده و ۲ نفر دیگر مجروح شدند.»

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی در ادامه یادآور شد که این درگیری‌ عصر روز شنبه در حوزه گروهان مرزی «ترگور» واقع در غرب شهر ارومیه و شانزده کیلومتری مرز ایران با ترکیه میان «عناصر مسلح ضد انقلاب» و تعدادی از مرزبانان هنگ ارومیه روی داده است.

این فرمانده نظامی به جزئیات بیشتری درباره وسعت و دامنه درگیری‌ها و نیز هویت مشخص مهاجمان اشاره‌ای نکرد و تنها یاد آور شده که مرزبانان با حضور عوامل کمکی در منطقه و با «مقاومت کم‌نظیر، رشادت و ایثار ضمن دفع حمله تروریست ها از نفوذ آنان به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کردند.»

بر این اساس گفته می‌شود که سه نفر از جمله دو افسر و یک سرباز وظیفه در جریان درگیری‌های یاد‌ شده کشته و دو نفر دیگر نیز در میان مجروح شده‌اند.

استان آذربایجان غربی و کردستان از مناطقی است که طی سال‌های اخیر درگیری‌های مرزی زیادی در آن گزارش شده است. سپاه پاسداران ایران ماه اوت گذشته نیز از درگیری در همین استان با «عناصر مسلح ضد انقلاب» که مرتبط با ایالات متحده آمریکا خوانده شده‌اند خبر داد و اعلام کرد که ضمن دفع حملات سه تن از «تروریست»‌ها را کشته است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سه مرزبان در جریان درگیری مسلحانه در غرب ایران کشته شدند

ارتش پاکستان: مرزبانان ایرانی را در یک عملیات اطلاعاتی آزاد کردیم

چهار مرزبان ایرانی ربوده شده در مرز پاکستان آزاد شدند