انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا؛ ۱۲۰ میلیون نفر رای دادند، رقابت تنگاتنگ ترامپ و بایدن ادامه دارد

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا Copyright Scott Eisen/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
Copyright Scott Eisen/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

از بامداد سه‌شنبه و از ساعت ۷ صبح به وقت محلی، مراکز رای‌گیری در چندین ایالت شرقی آمریکا به طور رسمی آغاز به کار کرده‌اند. در جریان این روز، درب شعبه‌های رای‌گیری به نوبت و بر اساس تفاوت زمانی مناطق ایالات متحده از شرق تا غرب این کشور به روی رای‌دهنگان باز خواهد شد.

آگهی

مردم آمریکا روز سه‌شنبه از میان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی این کشور و جو بایدن، نامزد حزب دموکرات، یک نفر را برای هدایت ایالات متحده در چهار سال آینده انتخاب می‌کنند تا ضمن مبارزه با شیوع ویروس کرونا که تاکنون ۲۳۷ هزار آمریکایی را به کام مرگ کشیده، میلیون‌ها شغل را از دست رفته در این کشور را احیا کند.

تاکنون ‍۱۲۰ میلیون آمریکایی در رای‌گیری زودهنگام برای انتخاب رییس‌جمهوری این کشور شرکت کرده‌اند و با فرارسیدن روز رسمی انتخابات(سوم نوامبر/۱۳ آبان)، نوبت به رای دهندگانی رسیده که با حضور در پای صندوق‌های رای‌گیری تکلیف نهایی این انتخابات را روشن کنند؛ انتخاباتی که کارزارهای آن تحت تاثیر بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ با نگرانی و وقفه‌هایی برگزار شد و با تنش درمورد این که چه کسی می‌تواند به بهترین وجه با این بیماری و تبعات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آن مبارزه کند، پایان یافت.

از بامداد سه‌شنبه و از ساعت ۷ صبح به وقت محلی، مراکز رای‌گیری در چندین ایالت شرقی آمریکا به طور رسمی آغاز به کار کرده‌اند. در جریان این روز، درب شعبه‌های رای‌گیری به نوبت و بر اساس تفاوت زمانی مناطق ایالات متحده از شرق تا غرب این کشور به روی رای‌دهنگان باز خواهد شد.

در حالی که آقای بایدن با امیدواری‌های بیشتری روز انتخابات را آغاز کرده ولی رقیب جمهوری‌خواه او نیز در چندین ایالت کلیدی در حال مبارزه پایاپی با اوست و هنوز به کسب ۲۷۰ رای کالج الکترال(مجمع برگزینندگان) برای بقا در کاخ سفید امیدوار است.

فضای به شدت دو قطبی موجب شد تا بسیاری از رای‌دهنگان با وجود شیوع گسترده ویروس کرونا در صف‌های طولانی ارسال پستی رای حضور یابند و رکورد ۱۲۰ میلیون شرکت کننده زودهنگام انتخابات را رقم بزنند؛ شیوه‌ای از رای‌گیری مورد حمایت دموکرات‌ها که آقای ترامپ آن را به مثابه روشی برای تقلب در انتخابات تعبیر کرده است.

چهار سال پیش و در جریان رقابت دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون تنها ۴۷ میلیون آمریکایی در رای‌گیری زودهنگام شرکت کرده بودند.

با وجود این که اکثر نظرسنجی‌ها آقای بایدن را پیشتاز این انتخابات نشان می‌دهد ولی رقابت دو نامزد در ایالت‌های کلیدی همچون پنسیلوانیا و فلوریدا بسیار نزدیک گزارش شده است. رخدادی که موجب افزایش نگرانی‌ها نسبت به وقوع ناآرامی‌های اجتماعی در صورت شکست هر کدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ و بایدن رأی دادند؛ آمریکا در انتظار تصمیم رأی‌دهندگان

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد

انگلیسی حرف زدن عجیب مادورو؛ «جنون نازی‌گونه نتانیاهو می‌تواند ما را به جنگ جهانی سوم بکشاند»