آمریکا خود را برای ناآرامی‌های اجتماعی پس از انتخابات آماده می‌کند

آماده شدن برای ناآرامی‌های احتمالی پس از انتخابات در واشنگتن
آماده شدن برای ناآرامی‌های احتمالی پس از انتخابات در واشنگتن Copyright آسیوشیتد پرس
Copyright آسیوشیتد پرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نگرانی عمدهٔ کارشناسان اف‌بی‌آی از درگیری‌های مسلحانه‌ای است که ممکن است میان گروه‌های معترض به‌نژادپرستی و هواداران برتری نژاد سفید در بگیرد.

آگهی

با رسیدن موعد انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، بسیاری در این کشور نگران پیامدهای احتمالی و به‌ویژه ناآرامی‌های اجتماعی در ایالت‌های مختلف اند.

پیروزی جو بایدن ممکن است هوادارن دوآتشهٔ ترامپ را که عمدتاً مدعی برتری سفیدپوستانند به خشونت وا دارد و از سوی دیگر پیروزی مجدد دونالد ترامپ هم ممکن است آتش خشم جنبش‌های ضدنژادپرستی و اقلیّت‌ها را شعله‌ور کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده اعلام کرد حکم اخیر دیوان عالی کشور دربارهٔ آرا ایالت پنسیلوانیا ممکن است به «تحریک خشونت» بینجامد. طبق حکم اخیر، حوزه‌های رأی‌گیری ایالت پنسیلوانیا می‌توانند تا سه روز همچنان آرا پستی شهروندان را دریافت کنند. آرا این ایالت در سرنوشت انتخابات تعیین کننده است.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

گردانندگان بسیاری از فروشگاه‌ها و مراکز خرید، به‌ویژه در ایالت‌هایی که پنج ماه پیش و در پی اعتراض‌های ضدنژادپرستانه، شاهد تخریب و غارت اموال خود بودند، به اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه روی آورده‌اند.

شماری، از جمله در واشنگتن، می‌کوشند شیشه‌های فروشگاه و مغازه خود را حفاظ بندی کنند. پلیس واشنگتن اعلام کرده گرچه تهدید جدی احساس نکرده اما با رسیدن موعد انتخابات بسیاری به‌دنبال اعتراض‌های خیابانی‌اند.

آسیوشیتد پرس
مردی در سیاتل شیشه‌های فروشگاهش را می‌پوشاندآسیوشیتد پرس

در فیلادفیا پس از اوج‌گیری جنبش «جان سیاهان مهم است»، هنوز تخریب و دزدی‌های کوچک جریان دارد و معترضان هنوز شبها جلوی پاسگاه پلیس جمع می‌شوند و ساکنان بیم دارند که اگر دونالد ترامپ برندهٔ انتخابات شود این اعتراض‌های مسالمت‌آمیز به موجی از ابراز خشم تبدیل شود.

از سوی دیگر پلیس ایالت اورگان نیز نگران خطرات خشونت‌های احتمالی پس از انتخابات است. پورتلند که چند ماه صحنهٔ اعتراض‌ و شورش خیابانی بود، هنوز از رویارویی نیروهای ضدشورش و معترضان به تبعیض‌نژادی ملتهب است.

پلیس فدرال اعلام کرده در اورگان «به‌شدت مراقب» است، نگرانی عمدهٔ کارشناسان اف‌بی‌آی از درگیری‌های مسلحانه‌ای است که ممکن است میان این گروه‌ها در بگیرد.

به این ترتیب، ایالات متحده خود را در میانهٔ بحران کووید-۱۹ برای روزهای پر اضطراب پس از انتخابات ۲۰۲۰ آماده می‌کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتخابات آمریکا؛ آخرین تلاش‌های ترامپ و بایدن برای پیروزی در ایالت‌های کلیدی

ناآرامی‌های فیلادلفیا در آستانه انتخابات آمریکا؛ حکومت نظامی اعلام شد

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم