دهلی‌نو برغم مخالفت ساکنان کشمیر قانون خرید ملک این ایالت را اصلاح کرد

Kashmir
Kashmir Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بر اساس اصلاحیه جدید، مردم سایر مناطق هند نیز اجازه می‌یابند در منطقه مورد مناقشه جامو و کشمیر زمین و ملک خریداری کنند.

آگهی

مقام‌های دولت هند می‌گویند، تمام شهروندان هند از این پس و به دنبال اصلاح قانون خرید ملک در منطقه جامو و کشمیر، اجازه می یابند تا در این ایالت تحت کنترل دهلی‌نو ملک و زمین خریداری کنند.

در اصلاحیه جدیدی که به قانون پیشین الحاق شده عبارت «ساکن دائمی» به عنوان یک الزام برای خرید زمین در این منطقه حذف شده و افراد سایر مناطق هند نیز می‌توانند به راحتی در جامو و کشمیر زمین و ملک خریداری کنند.

منطقه جامو و کشمیر تا تابستان سال قبل وضعیت ویژه‌ای داشت و قانون اساسی هند اجازه می‌داد این منطقه قوانین خاص خودش را برای سکونت و مالکیت داشته باشد. اما در اوت ۲۰۱۹ دولت آقای مودی تصمیم گرفت خودمختاری این منطقه را که پاکستان نیز ادعای مالکیت تاریخی بر آن دارد را لغو کند. این تصمیم دهلی نو، با اعتراضات گسترده مردم محلی و همچنین دولت پاکستان همراه شد. مودی گفته بود تصمیماتش در قبال کشمیر به استحکام یکپارچی کشور منتهی می‌شود.

مقام‌های دولت فدرال هند می‌گویند اصلاحات تازه در قوانین مالکیت زمین، بخشی از سیاست دولت برای اعمال همه قوانین هند است که حدود هفت دهه قابلیت اجرایی شدن نداشته‌اند.

یکی از مقام‌های ارشد وزارت کشور هند که نخواست نامش فاش شود در خصوص جزئيات اصلاحیه جدید به خبرگزاری رویترز گفته است: «اصلاحات در قوانین زمین بخش مهمی از تغییرات ساختاری است که در جامو و کشمیر اعمال می‌شود. این منطقه باید مانند هر قسمت دیگری از کشور اداره شود.»

این تصمیم دولت آقای مودی با انتقاد و اعتراض شدید گروه‌های اپوزوسیون مواجه شده است. عمر عبدالله سر وزیر ارشد سابق ایالت کشمیر در حساب توییتر خود نوشت: «این اصلاحات جامو و کشمیر را در معرض فروش قرار داده است. این قوانین جدید برای مردم جامو و کشمیر قابل قبول نیست.»

عبدالله یکی از ۵ هزار نفری بود که سال گذشته قبل از لغو استقلال کشمیر، توسط دولت هند بازداشت شد.

پیش‌بینی می‌شود با اعمال سیاست‌های جدید دولت هند، موج تازه‌ای از اعتراضات در این منطقه از سوی مردم محلی به راه بیفتد و در عین حال به شدت تنش‌ بین اسلام آباد و دهلی نو بیافزاید. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هند در سالگرد «روز سیاه» در کشمیر قوانین منع آمد و شد اعمال کرد

تبادل آتش میان هند و پاکستان در کشمیر جان چندین سرباز و شهروند را گرفت

دیوان عالی هند تصمیم دولت مودی برای لغو خودمختاری کشمیر را تائید کرد