وزیر‌ بهداشت جمهوری‌‌چک به رستوران رفت؛ نخست‌وزیر گفت: استعفا ندهد برکنارش می‌کنم

وزیر بهداشت جمهوری چک
وزیر بهداشت جمهوری چک Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی انتشار عکسی از وزیر بهداشت جمهوری چک در حال خروج از یک رستوران، آندره بابیچ نخست وزیر این کشور گفت در صورتی که وی از سمت خود استعفا ندهد او را برکنار خواهد کرد.

آگهی

در پی انتشار عکسی از وزیر بهداشت جمهوری چک در حال خروج از یک رستوران، آندره بابیچ نخست وزیر این کشور گفت در صورتی که وی از سمت خود استعفا ندهد او را برکنار خواهد کرد.

انتقادات از رومن پریمولا وزیر بهداشت چک پس از آن بالا گرفت که روز چهارشنبه عکسی از وی بدون ماسک و در حال خروج از یک رستوران در پراگ منتشر شد، در حالی که مطابق قوانین جدید این کشور رستوران‌ها باید در این ساعت بسته می‌بودند.

روزنامه دیلی‌بلسک گزارش داده است که این سیاستمدار هنگام سوار شدن به تاکسی نیز ماسک بر صورت نداشته است.

نخست‌وزیر چک روز جمعه در توییتی نوشت: «اشتباه وزیر پریمولا غیرقابل توجیه است.»

وی افزود: «در زمانی که ما از مردم می‌خواهیم قوانین مهم را رعایت کنند و در زمانی که کادر درمانی متخصص ما در حال نبرد در خط مقدم هستند، چنین رفتاری کاملا غیرقابل قبول است. من از او خواستم استعفا کند و اگر این کار را انجام نداد، آماده‌ام که او را برکنار کنم.»

وزیر بهداشت چک هنوز در مقابل ادعاها و تهدید نخست وزیر اظهار نظری نکرده است.

یان هاماچک، وزیر کشور چک نیز با استقبال از تصمیم نخست‌وزیر گفته است برکناری وزیر بهداشت باعث خواهد شد تا «اعتماد عمومی به اقدامات برای مقابله با همه‌گیری کرونا» حفظ شود. وی پیشتر گفته بود مقررات مربوط به همه‌گیری باید «بدون بهانه» در مورد همه افراد اعمال شود.

وی گفت: «نمایندگی دولت از سوی کسانی که به مقررات دولتی احترام نمی‌گذارند غیرممکن است. این بی‌توجهی به هزاران فردی است که در خط مقدم مبارزه با همه‌گیری و برای نجات جان ما تلاش می‌کنند.»

نظام درمانی چک در روزهای اخیر تحت فشار قرار دارد و تنها در روز چهارشنبه بیش از ۱۴ هزار مورد ابتلای جدید در این کشور به ثبت رسیده است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جمهوری چک که در مقطعی توانسته بود گسترش این ویروس را مهار کند، اکنون به ۲۲۳ هزار نفر رسیده است که با در نظر گرفتن جمعیت این کشور بالاترین نرخ ابتلا در اتحادیه اروپا را داراست.

وزارت بهداشت چک از روز چهارشنبه محدودیت‌های شدیدی را برای مقابله با شیوع کرونا وضع کرده است. طی این مقررات بارها، رستوران‌ها و مدارس تعطیل شده‌اند و رفت و آمد شهروندان نیز محدود اعلام شده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کرونا کارکنان رستوران‌ها و میخانه‌های پراگ را به خیابان کشاند

جشن خیابانی پایان کرونا در جمهوری چک؛ شهروندان پراگ سر میز ۵۰۰ متری نشستند

افزایش بیماری‌های مقاربتی در اروپا؛ مرکز پیش‌گیری و کنترل بیماری‌ها هشدار داد