جشن خیابانی پایان کرونا در جمهوری چک؛ شهروندان پراگ سر میز ۵۰۰ متری نشستند

جشن خیابانی پایان کرونا در جمهوری چک؛ شهروندان پراگ سر میز ۵۰۰ متری نشستند
Copyright Petr David Josek/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
Copyright Petr David Josek/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز با استفاده از  AFP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

براساس آمارهای دولتی کمتر از ۱۲ هزار نفر در جمهوری چک به کووید-۱۹ مبتلا شدند و این بیماری تاکنون تنها ۳۴۹ قربانی در این کشور بر جای گذاشته است.

آگهی

شهروندان پراگ، پایتخت جمهوری چک سه‌شنبه شب پایان همه‌گیری ویروس کرونا در این کشور را در خیابان‌ها جشن گرفتند.

برگزارکنندگان این برنامه میز ضیافتی به طول ۵۰۰ متر را برای پذیرایی از شهروندان روی پل معروف چارلز (کارل)، قرار دادند. این پل یکی از سمبل‌های شهر تاریخی پراگ است.

هزاران شهروند حاضر در این جشن، غذا و نوشیدنی‌های خود را سر میز ضیافت ۵۰۰ متری با هم تقسیم کردند. یکی از برگزارکنندگان برنامه به خبرگزاری فرانسه گفت این جشن برای دعوت مردم به زندگی عادی و نترسیدن از زیست اجتماعی سازماندهی و اجرا شده است.

Petr David Josek/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved

جمهوری چک، مانند بسیاری دیگر از کشورهای شرق اروپا از شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید-۱۹ کمتر متاثر بود. اجرای قرنطینه عمومی همزمان با کشورهای اروپای غربی، احتمالا یکی از عوامل در امان ماندن بسیاری از شهروندان جمهوری چک بوده است. براساس آمارهای دولتی کمتر از ۱۲ هزار نفر در این کشور به کووید-۱۹ مبتلا شدند و این بیماری ۳۴۹ قربانی بر جا گذاشته است. وزارت بهداشت جمهوری چک شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته را ۶ نفر اعلام کرده است.

جمهوری چک کمتر از ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد. جشن شادباش پایان ویروس کرونا در حالی در پراگ برگزار شد که سازمان بهداشت جهانی یک روز پیش از آن هشدار داد که جهان تا پایان همه‌گیری ویروس کرونا راهی بسیار طولانی در پیش دارد.

مقام‌های جمهوری چک، اجبار به زدن ماسک در معابر عمومی این کشور را از امروز، اول ژوئیه، به جز در متروی پراگ، دو منطقه کارگری (معادن) در شمال شرق و اجتماعات بیش از ۱۰۰ نفر در سالن‌های در بسته، اختیاری اعلام کرده اند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر‌ بهداشت جمهوری‌‌چک به رستوران رفت؛ نخست‌وزیر گفت: استعفا ندهد برکنارش می‌کنم

پزشکان چک: نزدیک به ۸۰ درصد از کیت‌های چینی تست کرونا درست کار نمی‌کنند

کرونا و همبستگی اروپایی؛ جمهوری چک ماسک‌های ایتالیا را مصادره کرد