ممنوعیت فعالیت تیک تاک در آمریکا موقتا تعلیق شد

AP photo
AP photo Copyright Mark Schiefelbein/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
Copyright Mark Schiefelbein/Copyright 2020 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شبکه اجتماعی تیک تاک که رشد بسیار سریعی در جذب کاربر داشته به یکی از شبکه‌های اجتماعی پیشرو در دنیا بدل شده است. گفته می‌شود حدود صد میلیون نفر در آمریکا کاربر تیک تاک هستند.

آگهی

دادگاهی در آمریکا دستور داد محدودیت برای اجرا و فعالیت برنامه تیک تاک در این کشور اجرا نشود.

کارل نیکولز، که قاضی منطقه‌ای در واشنگتن آمریکا است به درخواست مدیران شبکه اجتماعی چینی تیک تاک این دستور موقت را صادر کرد.

این در حالی است که پیش‌تر قرار بود ممنوعیت فعالیت تیک تاک در آمریکا از روز دوشنبه اجرایی شود. کاخ سفید این برنامه را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا دانسته و می‌گوید که شرکت مادر تیک تاک یعنی «بایت دنس» با دولت چین در ارتباط است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پیش‌تر هشدار داده بود که تیک تاک یا باید به یک شرکت آمریکایی فروخته شود یا اجازه فعالیت در خاک ایالات متحده را نخواهد داشت.

وکلای تیک تاک در دادگاه واشنگتن با انتقاد از تصمیمات دولت آمریکا، این تصمیم کاخ سفید را نقض متمم نخست و پنجم قانون اساسی آمریکا خوانده بودند.

تیک تاک یک شبکه اجتماعی است که درآن کاربران می‌توانند برای دوستان خود ویدیوهایی با مدت زمان کوتاه به اشتراک بگذارند.

این تصمیم دادگاه آمریکایی در حالی گرفته شده که به دستور دونالد ترامپ تعلیق فعالیت تیک تاک دو مرحله‌ای بوده و نوبت دوم این تعلیق ۱۲ نوامبر خواهد بود. قاضی نیکولز تعلیق ممنوعیت ۱۲ نوامبر را رد کرد اما خاطرنشان ساخت که دستور او موقتی بوده است.

در سال‌های اخیر تنش‌ها میان پکن و واشنگتن بر سر مسائل مختلفی چون تجارت و بازرگانی، ویروس کرونا و همچنین اعتراضات هنگ کنگ شدت گرفته است.

شبکه اجتماعی تیک تاک که رشد بسیار سریعی در جذب کاربر داشته به یکی از شبکه‌های اجتماعی پیشرو در دنیا بدل شده است. گفته می‌شود حدود صد میلیون نفر در آمریکا کاربر تیک تاک هستند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هواداران موسیقی پاپ کره‌ای در تیک تاک چگونه به ترامپ «رودست» زدند؟

مدیر اف بی آی: هکرهای چینی منتظر فرصت هستند تا به آمریکا حمله‌ای ویرانگر بکنند

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا؛ آنچه باید پیش از شروع محاکمه کیفری ترامپ بدانیم