وزارت بهداشت ایران: کل کشور از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز است

آغاز سال تحصیلی در ایران
آغاز سال تحصیلی در ایران Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در تهران گفته که در چند روز گذشته «به کرات» شاهد ابتلای آموزگاران و دانش‌آموزان به ویروس جدید کرونا بوده است.

آگهی

همزمان با افزایش آمار ابتلا به کرونا در ایران، یک مقام رسمی اعلام کرد کل کشور در وضعیت قرمز است.

ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه ۲۸ شهریور گفت: «انفجار کرونایی در برخی شهرها اتفاق افتاده است. در شهر تبریز از زیر ۴۰ بستری روزانه به ۱۶۰ بستری رسیده‌ایم و در قم نیز از ۱۰ بستری روزانه به ۱۶۰ بستری رسیدیم.»

وی افزود: «دیگر رنگ‌بندی کرونایی معنایی ندارد. نارنجی و زرد نداریم، کل کشور در وضعیت قرمز قرار دارد و در صورت ادامه این روند آمار کشته‌های کرونا به ۴۵ هزار نفر هم خواهد رسید.»

حریرچی با این حال گفته است که در صورت استفاده ۹۵ درصدی از ماسک و کاهش ۵۰ درصدی ترددها، میزان مرگ کاهش خواهد یافت.

افزایش موارد مشکوک کرونا در مدارس

پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در تهران گفته که در چند روز گذشته «به کرات» شاهد ابتلای آموزگاران و دانش آموزان به ویروس جدید کرونا بوده است.

وی همچنین از افزایش مراجعه کنندگان به بخش اورژانس کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری سخن گفت و پیش بینی کرد که در صورت ادامه روند فعلی، آمار مرگ و میر روزانه بر اثر ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در ایران در ماه آبان به ۶۰۰ نفر خواهد رسید.

الهام آزاد، نماینده نائین در مجلس ایران روز پنجشنبه در صفحه توئیتر خود نوشته بود که از زمان آغاز سال تحصیلی ۱۶۰ دانش آموز و ۴۸ معلم در استان اصفهان به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند. به گفته وی یک دانش آموز ۱۰ ساله نیز در این استان بر اثر ابتلا به «کووید ۱۹» جان خود را از دست داده است.

محققان آمریکایی: خطر شیوع کرونا در مدارس جدی است

همزمان با افزایش شمار آموزگاران و دانش آموزان مبتلا به ویروس جدید کرونا در ایران، نتیجه یک تحقیق علمی در آمریکا از خطر جدی ابتلا به این ویروس برای کارکنان مدارس حکایت دارد.

به گفته دانشمندان در اداره تحقیق و کیفیت مراقبت های بهداشتی آمریکا بین ۴۲ تا ۵۱ درصد کارکنان تمام مدارس این کشور از جمله افرادی محسوب می شوند که خطر ابتلای آنها به بیماری همه گیر «کووید ۱۹» بیش از دیگران است.

چاقی مفرط، دیابت، بیماری های قلبی و سن بالا از جمله عواملی هستند که خطر ابتلا به نوع شدید و مرگبار «کووید ۱۹» را افزایش می‌دهند.

در پژوهش محققان اداره تحقیق و کیفیت مراقبت های بهداشتی ایالات متحده همچنین بر خطر ابتلا به ویروس جدید کرونا در مدارس همزمان با انتقال آن بین اعضای خانواده تاکید شده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

به گفته دانشمندان آمریکایی ۶۳ درصد از کارکنان مدارس این کشور در خانواده هایی زندگی می کنند که دستکم یک نفر از بزرگسالان از نظر ابتلا به «کووید ۱۹» در گروه پرخطر دسته بندی می شود. این در حالی است که دستکم یک نفر از اعضای خانواده های ۵۹ درصد از کودکان دانش آموز در آمریکا در برابر همه گیری ویروس جدید کرونا آسیب پذیر است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

روزی چند عدد تخم‌‌مرغ می‌توان خورد؟ متخصصان تغذیه پاسخ می‌دهند

چگونه انگیزه بیشتری برای دویدن داشته باشیم؟

دویدن چه فوایدی دارد و چرا باعث شادی می‌شود؟