وزیر فلسطینی: پنج کشور اسلامی در نوبت عادی‌سازی روابط با اسرائیلند

اسرائیل
اسرائیل Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مجدلانی در عین حال به رادیو مکان گفته است: «این نگرش كه صلح با اعراب بدون صلح با فلسطینی‌ها می‌تواند محقق شود، توهم است.»

آگهی

یک مقام رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد هم اکنون پنج کشور اسلامی در نوبت عادی‌سازی روابط با اسرائیل قرار دارند.

احمد مجدلانی، وزیر کار و امور اجتماعی تشکیلات خودگردان فلسطین روز پنجشنبه ۲۷ شهریور در گفتگو با شبکه رادیویی عرب‌زبان «مکان» اسرائیل گفت که این کشور در حال مذاکره با چندین کشور عربی و مسلمان برای عادی‌سازی روابط با آنهاست. او ضمن نام بردن از عمان، سودان، جزایر قمر (کومور)، جیبوتی و موریتانی گفت که این کشورها در حال انجام مذاکرات عادی‌سازی روابط هستند.

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

روز چهارشنبه نیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا گفته بود به زودی پنج كشور دیگر نیز قصد دارند مانند امارات متحده عربی و بحرین روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل برقرار كنند. در هفته‌های اخیر از عمان و سودان به عنوان کشورهایی که به طور جدی در پی رابطه با اسرائیل هستند یاد شده است.

به نوشته روزنامه اسرائیلی جروزالم‌پست، مجدلانی در عین حال به رادیو مکان گفته است: «این نگرش كه صلح با اعراب بدون صلح با فلسطینی‌ها می‌تواند محقق شود، توهم است.»

جروزالم‌پست همچنین می‌نویسد دفتر نخست وزیر اسرائیل درخواست این روزنامه برای اعلام نام کشورهای اسلامی منتظر برقراری روابط را رد کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

«به آمریکایی‌ها بگویید آن شرابی که می‌نوشید، خون مردم فلسطین است»

مقام‌های آمریکا: توافق امارات با اسرائيل هفته آینده در کاخ سفید امضاء می‌شود

انتخابات در بزرگترین دموکراسی مسلمان جهان؛ چه‌کسی میراث‌دار اوبامای آسیا در اندونزی می‌شود؟