جهش روزانه کرونا در اروپای مرکزی؛ اسلواکی بالاترین رقم را ثبت کرد

مأموران پلیس در حال توضیح محدودیت ها به هنگام ورود به اسلواکی در ماه مارس
مأموران پلیس در حال توضیح محدودیت ها به هنگام ورود به اسلواکی در ماه مارس Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اسلواکی پس از شیوع اولیه ویروس کرونا توانسته بود مانع شیوع این ویروس شود به گونه‌ای که تعداد مبتلایان انگشت شمار بود.

آگهی

اسلواکی از ابتلای ۲۲۶ نفر از شهروندان این کشور به ویروس کرونا در روز شنبه خبر داد که بالاترین جهش در یک شبانه‌روز در اروپای مرکزی از ابتدای شیوع این ویروس مرگبار است. 

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور پس از تعطیلات تابستانی و باز شدن مدرسه‌ها این احتمال را تقویت می‌کند که این ویروس از کشورهای همسایه منتقل شده باشد. اسلواکی با جمهوری چک و مجارستان مرز مشترک دارد.

تعداد مبتلایان به کرونا در جمهوری چک در روز شنبه نیز ۷۹۸ ثبت شد که بالاترین شمار ابتلای روزانه به این ویروس در این کشور است. مجارستان نیز تعداد مبتلایان به کرونا را در مدت یک شبانه‌روز ۵۱۰ نفر اعلام کرد. 

برغم جهش قابل توجه در شمار مبتلایان، مقام‌های مسئول بهداشت و سلامت اسلواکی تمایلی به اعمال محدودیت‌های بسیار سخت گیرانه ندارند. چرا که این اقدام می‌تواند فعالیت‌های اقتصادی را در این کشور با چالش مواجه کند.

اسلواکی برغم جهش روزانه شمار مبتلایان، با ثبت تنها ۳۷ مورد مرگ ناشی از بیماری کووید۱۹، در میان دیگر کشورهای اروپایی کمترین شمار مرگ و میر کرونایی را تا به امروز ثبت کرده است.

اسلواکی پس از شیوع اولیه ویروس کرونا توانسته بود مانع شیوع این ویروس شود به گونه‌ای که تعداد مبتلایان انگشت شمار بود. با این حال از ماه اوت این تعداد افزایش پیدا کرد تا اینکه در سوم سپتامبر به ۱۳۷ نفر رسید.

حال مقام‌های اسلواکی تصمیم گرفته‌اند تا اقدام‌های سخت گیرانه تری را برای پیش گیری از ابتلا به این بیماری اعمال کنند. زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از جمله تصمیم‌های اتخاذ شده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخست‌وزیر اسلواکی به دنبال جنجال بر سر خرید واکسن روسی استعفا می‌دهد

اعلام آمادگی نخست‌وزیر اسلواکی برای استعفا جهت حل بحران واردات واکسن روسی

آخرین آمار کرونا در ایران و کشورهایی که بیشترین شمار مبتلایان را دارند