ویروس‌کرونا و صنعت‌گردشگری؛ زیان ۲۲ میلیارد پوندی متوجه اقتصاد بریتانیاست

London
London Copyright Matt Dunham/Copyright 2017 The Associated Press. All rights reserved.
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پیش بینی های شورای جهانی سفر و جهانگردی نشان می دهد ضنعت توریسم بریتانیا میلیاردها پوند در پی شیوع ویروس کرونا و محدودیت های مسافرتی در سال جاری میلادی ضررمالی می کند.

آگهی

محدودیت‌های مسافرتی ناشی از شیوع ویروس کرونا و کاهش چشمگیر گردشگران در بریتانیا احتمالا تا پایان سال جاری میلادی به اقتصاد این کشور نزدیک به ۲۲ میلیارد پوند زیان خواهد رساند.

پیش بینی ضرر مالی از سوی شورای جهانی سفر و جهانگردی (WTTC) و بر اساس تعداد گردشگرانی که در سال ۲۰۲۰ میلادی از بریتانیا بازدید کرده اند، محاسبه شده است.

طبق گزارشی از سوی این شورا، تخمین زده می شود که پول هزینه شده توسط گردشگران بین المللی در اقتصاد بریتانیا ۷۸ درصد کاهش یابد که برابر است با از دست دادن ۶۰ میلیون پوند در روز و ۴۲۰ میلیون پوند در هفته. در نتیجه، نزدیک به سه میلیون شغل ایجاد شده توسط صنعت مسافرتی و گردشگری در بریتانیا در معرض خطر قرار گرفته است.

گلوریا گوارا، مدیرعامل شورای جهانی سفر و جهانگردی (WTTC) ، اظهار داشت که آخرین داده‌ها به وضوح نشانگر مشکلات اقتصادی در سراسر بریتانیا بدلیل شیوع ویروس کروناست. طبق گفته گوارا، اقتصاد بریتانیا می تواند به تنهایی ۲۲ میلیارد پوند ضرر کند و بهبود آن سالها به طول بیانجامد. علاوه بر این، این ضرر همچنین می تواند منجر به تضعیف موقعیت لندن به عنوان مرکز سفرهای تجاری و تفریحی شود.

وی گفت: «ما باید فوراً محدودیت‌های مسافرتی را با برنامه‌های سریع ، جامع و مقرون به صرفه جایگزین کنیم.» گلوریا گوارا تاکید کرد که برنامه هدفمند «آزمایش و ردیابی میتلایان در جهان» می تواند اعتماد گردشگران را برای سفر تقویت کند و به این ترتیب می توان «راهروهای هوایی» را میان کشورها و مناطق با تعداد موارد مشابه بیماری کووید-۱۹ از نو احیا کرد.

بر اساس گزارش WTTC، در سال ۲۰۱۹ میلادی، تقریباً ۲۸.۲ میلیارد پوند درآمد سهم صنعت توریسم بریتانیا بود.

بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ میلادی گردشگران آمریکایی و فرانسوی به ترتیب مهم‌ترین منبع درآمد صنعت توریسم بریتانیا بودند. پس از این دو کشور آلمان و اسپانیا قرار می گیرند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بازیابی شادی‌های پیش از کرونا با گشودن درهای دهکده مینیاتوری بریتانیا

از پول نقد تا زندان جریمه والدینی که به خاطر رفتن به سفر فرزندانشان را از مدرسه خارج می‌کنند

بلیط بخت‌آزمایی ۱ میلیون پوندی رویای زوج سالمند اسکاتلندی را در روزهای آخر زندگی محقق کرد