ماکرون پیش از ملاقات با سران لبنان به دیدار فیروز خواننده سرشناس رفت

فیروز، خواننده لبنانی و رئیس‌جمهوری فرانسه
فیروز، خواننده لبنانی و رئیس‌جمهوری فرانسه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس‌جمهوری فرانسه پس از ورود به بیروت مستقیما به منزل فیروز در الرابیه، واقع در حومه شمالی پایتخت لبنان رفت.

آگهی

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه که دوشنبه شب برای پیگیری اصلاحات در لبنان وارد این کشور شد اولین دیدار خود در این کشور را با فیروز، خواننده سرشناس انجام داد.

نهاد ودیع حداد، ۸۵ ساله که با نام هنری فیروز شناخته می شود یکی از معدود چهره هایی است که اکثر لبنانی ها برای او احترام قائل هستند. فیروز طی سالهای اخیر به ندرت در انظار عمومی ظاهر شده بود.

این در حالی است که بسیاری از لبنانی ها هنوز به ترانه های او گوش می دهند. وی همچنین یکی از شناخته شده ترین خواننده ها در کشورهای عربی است. در همین راستا تصمیم امانوئل ماکرون برای ملاقات با فیروز در جریان سفر خود اقدامی نمادین با هدف تاکید بر هویت لبنان و جامعه مدنی این کشور محسوب می شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رئیس جمهوری فرانسه پس از ورود به بیروت مستقیما به منزل فیروز در الرابیه، واقع در حومه شمالی پایتخت لبنان رفت. این ملاقات بنا به درخواست فیروز بدون حضور خبرنگاران انجام شد.

فیروز که در فرانسه نیز چهره ای محبوب است تاکنون چند کنسرت در این کشور برگزار کرده است.

سفر امانوئل ماکرون به لبنان دومین سفر او به این کشور طی یک ماه اخیر محسوب می شود. رئیس جمهوری فرانسه اولین رهبر خارجی بود که پس از انفجار مهیب در بندر بیروت به لبنان رفت.

امانوئل ماکرون در جریان سفرش به لبنان یک اصله نهال سدر نیز غرس کرد. این اقدام نمادین رئیس جمهوری فرانسه در راستای گرامیداشت صدمین سالگرد تشکیل کشور لبنان انجام شد. درخت سدر لبنانی نماد این کشور محسوب می شود و از تصویر آن در پرچم لبنان نیز استفاده شده است.

AP Photo
امانوئل ماکرون در لبنان یک اصله نهال سدر غرس کردAP Photo
هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تلاش رئیس سازمان جاسوسی فرانسه برای پیگیری اهداف ماکرون در لبنان

ماکرون در بغداد: مداخلات خارجی موجب تضعیف دولت در عراق می شود

وزیر خارجه فرانسه: لبنان بدون اصلاحات ممکن است از بین برود