نتانیاهو: به دنبال خط پرواز مستقیم به امارات با گذر از آسمان عربستان هستیم

یک فروند هواپیمای خطوط هوایی اسرائيل
یک فروند هواپیمای خطوط هوایی اسرائيل Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رووین ریولین، رئیس‌جمهوری اسرائیل با ارسال نامه‌ای از محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی برای سفر به بیت المقدس دعوت کرده است.

آگهی

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه از تلاش برای ایجاد خط پرواز مستقیم بین کشورش و امارات عربی متحده سخن گفت.

این اظهارات نخست وزیر اسرائیل در حالی بیان می شود که رووین ریولین، رئیس جمهوری این کشور نیز با ارسال نامه ای از محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی برای سفر به بیت المقدس دعوت کرد. رووین ریولین ابراز امیدواری کرده است که توافق اخیر دو کشور به اعتمادسازی بین اسرائیل و مردم منطقه، منفعت اقتصادی و ثبات در منطقه منجر شود.

اسرائیل و امارات عربی متحده روز پنجشنبه گذشته اعلام کردند که برای عادی سازی روابط دوجانبه به توافق دست یافته اند. بنیامین نتانیاهو در جریان بازدید روز دوشنبه خود از فرودگاه بین المللی بن گوریون گفت: «از هم اکنون گفتگوها را برای ایجاد خط پرواز مستقیم [به امارات] با عبور از آسمان عربستان آغاز کرده ایم، امری که زمان پرواز بین اسرائیل و امارات را کاهش خواهد داد.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

AP photo
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیلAP photo

وی ابراز امیدواری کرد که کشورش به زودی با امارات بر سر خط پرواز مستقیم بین تل آویو و دبی به توافق دست یابد.

شرکت هواپیمایی هند (ایر ایندیا) در سال ۲۰۱۸ میلادی پروازهای مستقیم بین تل آویو و دهلی نو را با عبور از آسمان عربستان آغاز کرد. این در حالی است که عربستان تا پیش از این به هواپیماهایی که مقصد آنها اسرائیل بود اجازه عبور از حریم هوایی خود نمی داد.

دونالد ترامپ، رئيس جمهوری آمریکا در رویدادی نادر در سال ۲۰۱۷ با هواپیمای خود از ریاض به تل آویو رفت. این پرواز هواپیمای رئيس جمهوری ایالات متحده (ایر فورس وان) اولین پرواز مستقیم بین عربستان و اسرائیل محسوب می شد.

امارات عربی متحده با امضای توافق با اسرائيل به سومین کشور عربی تبدیل شده که با اسرائیل به توافق دست یافته است. اسرائیل پیش از این با مصر و اردن توافقنامه امضاء کرده بود.

عربستان تاکنون به توافق امارات عربی متحده با اسرائيل واکنشی نشان نداده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش‌های متضاد کشورهای منطقه‌ به آغاز روابط امارات و اسرائیل

وزیر امور خارجه اسرائیل: نسبت به برقراری رابطه با عربستان تا یک سال آینده خوشبینم

پیش شرط‌های ریاض برای رابطه با اسرائيل؛ آیا توافق عربستان با ایران نقش ایفا می‌کند؟