وزارت اطلاعات ایران: پنج تیم جاسوسی را متلاشی کردیم

وب سایت وزارت اطلاعات ایران
وب سایت وزارت اطلاعات ایران Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

معاون ضد جاسوسی وزارت اطلاعات که نامی از وی در این گزارش برده نشده در ادامه تصریح کرده که «افسران اطلاعاتی بیگانه» تحت فرمان سرویس‌های سیا، موساد و برخی کشورهای اروپایی فعالیت می‌کردند و برای جاسوسی از «پرو‌ژه‌های هسته‌ای، سیاسی،‌ اقتصادی، نظامی و زیرساختی» از روش‌های پیچیده و متنوع بهره می بردند.

آگهی

وزارت اطلاعات ایران روز سه شنبه از شناسایی و متلاشی کردن پنج تیم جاسوسی که به گفته این وزارتخانه برای سرو‌یس‌های اطلاعاتی کشورهای خارجی فعالیت می‌کرده‌اند، خبر داد.

در گزارشی با این مضمون در خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، به نقل از معاون ضد جاسوسی وزارت اطلاعات که نامی از وی برده نشده است، آمده است: «افسران اطلاعاتی بیگانه» تحت فرمان سرویس‌های اطلاعاتی سیا، موساد و برخی کشورهای اروپایی فعالیت می‌کردند و برای جاسوسی از «پرو‌ژه‌های هسته‌ای، سیاسی،‌ اقتصادی، نظامی و زیرساختی» از روش‌های پیچیده و متنوع اطلاعاتی بهره می‌بردند.

این مسئول وزارت اطلاعات ایران همچنین تاکید کرده که «خرابکاری در زیرساخت‌ها، پروژه‌ها، تشدید تحریم‌های ظالمانه و ممانعت از دستیابی جمهوری اسلامی ایران به دانش و تکنولوژی‌های نوین و همچنین ایجاد چالش در روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسو» بخشی از اقدامات برنامه ریزی شده توسط این تیم‌های جاسوسی بوده که پس از شناسایی و انهدام با شکست مواجه شده است.

این موضوع درحالی مطرح شده که بسیاری از رسانه‌های داخلی و بین‌المللی پیش از ظهر امروز،‌ سه شنبه یازدهم اوت/ ۲۱ مرداد به نقل از سخنگوی قوه قضاییه ایران از دستگیری پنج فرد متهم به جاسوسی برای اسرائیل،‌ آلمان و بریتانیا خبر داده بودند.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه ایران که در جریان یک کنفرانس خبری سخن می‌گفت یادآور شد که متهمان در وزارتخانه‌های خارجه، صنایع و دفاع و نیز سازمان انرژی اتمی و شرکت‌های قطعه‌سازی و پشتیبانی بخش انرژی فعالیت می‌کردند و پس از شناسایی توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر و بازداشت شدند.

اخبار دستگیری افراد متهم به جاسوسی در وزارتخانه‌ها و سازمان‌های راهبردی در حالی منتشر می‌شود که برخی تحلیل‌گران نقش عوامل خارجی و حملات سایبری در آتش‌سوزی‌ها و انفجارهای اخیر در تاسیسات هسته‌ای و مراکز نظامی ایران به ویژه در حادثه تخریب بخشی از مجتمع غنی‌سازی نطنز را بسیار پررنگ و برجسته می‌دانند.

به توئیتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یک مقام عالی‌رتبه ارتش فرانسه به اتهام جاسوسی برای روسیه تحت تعقیب قرار گرفت

اسرائیل «برای پایش فعالیت‌های ایران» ماهواره جاسوسی به فضا فرستاد

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند