توصیه مقام اسپانیایی به مادریدی‌ها: حتی در خانه ماسک بزنید

پلیس از زن اسپانیایی می‌خواهد که از ماسک استفاده کند
پلیس از زن اسپانیایی می‌خواهد که از ماسک استفاده کند Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مادرید در موج نخست همه‌گیری ویروس کرونا در اسپانیا بیشترین آسیب را دید اما در هفته‌های گذشته که کاتالونیا بار دیگر درگیر شیوع کرونا شده‌ است، موارد ابتلا در این محدوده کاهش یافته است.

آگهی

یک مقام اسپانیایی روز پنجشنبه ۲۳ ژوئیه (۲ مرداد) توصیه کرد که اگر حتی در خانه همراه با کسانی هستید که با آن‌ها زندگی نمی‌کنید، به صورت خود ماسک بزنید.

وی در عین حال تصدیق کرد که هیچ راهی برای اجرای چنین توصیه‌ای وجود ندارد.

طبق گزارش رویترز، اسپانیا در حال حاضر سختگیرانه‌ترین قوانین را برای استفاده از ماسک در اروپا دارد. افراد در اغلب نقاط اسپانیا بدون توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی، در فضاهای عمومی بیرون از خانه باید از ماسک استفاده کنند اما هیچ قانونی درباره استفاده از ماسک در خانه وجود ندارد.

انریکه روئیز اسکودرو ، رئیس اداره بهداشت مادرید در یک نشست خبری گفت: «ما به‌عنوان احتیاط، استفاده از ماسک را در فضاهای خصوصی هنگام برگزاری جلسات یا دورهمی‌ها در خانه بین افرادی که با هم زندگی نمی‌کنند توصیه می‌کنیم.»

ما به‌عنوان احتیاط، استفاده از ماسک را در فضاهای خصوصی هنگام برگزاری جلسات یا دورهمی‌ها در خانه بین افرادی که با هم زندگی نمی‌کنند توصیه می‌کنیم.
انریکه روئیز اسکودرو
رئیس اداره بهداشت مادرید

وی با تاکید به اهمیت این موضوع گفت: «از آنجا که اکثرا شیوع بیماری در مهمانی‌های خانوادگی یا دوستان یا برگزاری جشن‌ها رخ می‌دهد باید از ماسک استفاده کرد.»

وی مسئولیت اخلاقی زدن ماسک در فضاهای خصوصی را بر عهده هر یک از شهروندان توصیف کرد و افزود: «اغلب شهروندان مادریدی زمانی که ماسک اجباری نبود، در بیرون از خانه ماسک می‌زدند.»

مادرید در موج نخست همه‌گیری ویروس کرونا در اسپانیا بیشترین آسیب را دید اما در هفته‌های گذشته که کاتالونیا بار دیگر درگیر شیوع کرونا شده‌ است، موارد ابتلا در این محدوده کاهش یافته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شیوع دوباره کرونا؛ اسپانیا بدترین وضعیت را در اروپای غربی دارد

مقایسه تاثیر کرونا بر بودجه خانوار ایرانی و فرانسوی؛ هزینه ماسک چگونه جبران می‌شود؟

جریمه ۱۳۵ یورویی کسانی که در اماکن بسته فرانسه ماسک نمی‌زنند