امیر ۹۱ ساله کویت برای مراقبت‌های پزشکی به آمریکا می‌رود

امیر ۹۱ ساله کویت
امیر ۹۱ ساله کویت Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شیخ صباح احمد جابر صباح که در سال ۲۰۰۶ میلادی قدرت را در کویت به دست گرفت طی ۲۰ سال گذشته با ضربان‌ساز مصنوعی قلب (معروف به باتری قلب) زندگی کرده است.

آگهی

دولت کویت روز چهارشنبه اعلام کرد که شیخ صباح احمد جابر صباح، امیر ۹۱ ساله این کشور برای مراقبت های پزشکی بیشتر به آمریکا خواهد رفت.

خبرگزاری دولتی کویت پیش از این روز شنبه گزارش داده بود که امیر این کشور برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شده است. برخی از اختیارات شیخ صباح احمد جابر صباح نیز به نواف احمد جابر صباح، ولیعهد این کشور تفویض شده است.

مقامات کویت هنوز در مورد بیماری شیخ صباح احمد جابر صباح اطلاع رسانی نکرده اند اما او پس از انتقال به بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفت. وی قرار است صبح روز پنجشنبه کویت را به مقصد آمریکا ترک کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

AP Photo
امیر ۹۱ ساله کویتAP Photo

امیر کویت ماه سپتامبر (شهریور/مهر) سال گذشته نیز برای معاینه پزشکی به ایالات متحده سفر کرده بود. شیخ صباح احمد جابر صباح که در سال ۲۰۰۶ میلادی قدرت را به دست گرفت طی ۲۰ سال گذشته با ضربان ساز مصنوعی قلب (معروف به باتری قلب) زندگی کرده است.

او همچنین در سال ۲۰۰۲ مورد جراحی آپاندیس قرار گرفته بود. وی در سال ۲۰۰۷ نیز برای جراحی مجاری ادراری در بیمارستان بستری شده بود.

نواف احمد جابر صباح که اکنون ۸۳ سال دارد در سال ۲۰۰۶ به عنوان ولیعهد کویت معرفی شد. او در دهه ۱۹۹۰ و در زمان اشغال کویت از سوی نیروهای عراق به فرماندهی صدام حسین، عهده دار سمت وزارت دفاع بود.

سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر طی روزهای گذشته در تماس های تلفنی جداگانه از امیر کویت احوالپرسی کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کارزار توئیتری در عربستان علیه محمد بن نایف، ولیعهد سابق

پایان اختلاف ۵ ساله عربستان و کویت؛ تکلیف نیم میلیون بشکه نفت مشخص شد

امیر کویت در سن ۸۶ سالگی درگذشت